Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

Jak se poučit ze Spamu

Každý, kdo dodržuje pravidla a dělá profesionální email marketing, nechce získat nálepku spammera. Avšak bohužel někdy i ta nejvíce uznávaná společnost s nejlépe míněnými úmysly může odeslat email, který je označen jako spam.

Stalo se to i vám? Jestliže ano, nenechte se tím rozčílit. Taková zpráva vám může poskytnout cenný a nový pohled na věc. Můžete totiž opravit to, co děláte špatně.

Podívejme se na nejčastější důvody označení zprávy jako spam a jak se jim vyvarovat.

Kdy se zpráva označí jako spam?
Spam report je odeslán, když příjemce označí váš email za nechtěný nebo nevyžádaný.

To se může stát mnoha různými způsoby:

  • Pokud si někdo, kdo používá email založený na webu ( např. Gmail, Seznam, Centrum), rozhodne – z jakéhokoliv důvodu – váš email označit za nechtěný kliknutím na tlačítko „spam“
  • Pokud někdo přepošle nebo oznámí nechtěný email nějaké službě pro reporting spamu
  • Někdy si lidé čistí svoji schránku a označí všechny emaily na stránce a poté kliknou na tlačítko „spam“ místo „smazat“. Pár takových nešťastných událostí se stalo, ale ty se naštěstí firem tolik nedotýkají.

Na druhou stranu, opakované stížnosti na spam ohledně vašich emailů přitáhnou pozornost poskytovatelů internetu.

Když se to stane našim zákazníkům, často si řeknou, „Podívejme se, já přeci nejsem spammer a tito lidé mě požádali o to, být na mém emailovém seznamu. Proč mě tedy nahlásili jako spam?“.

Zde jsou tři nejčastější důvody „proč?“ a také pár způsobů, jak zajistit, aby se to neopakovalo:

1. Předmět emailu: Udělejte to tak, aby bylo váš email poznat. Důvod číslo jedna je to, že příjemci hned nerozeznají zprávu jako něco, o co si zažádali. Použijte jméno, které odběratel okamžitě pozná, v poli „od koho“ – buď vaše obchodní jméno nebo vaše vlastní jméno. To, které lidé spíše znají. Nepoužívejte jméno zaměstnance firmy, který rozesílá emailové kampaně. To je skutečně chyba.

2. Ujistěte se, že vás předmět zprávy rovněž identifikuje. Jestliže posíláte týdenní novinky, používejte stejné jméno pro tyto novinky v první polovině předmětu. Další velkou chybou je snaha prodat produkt již v předmětu. Namísto toho se soustřeďte na to, aby email odběratelé vyhodnotili jako něco, na co se těší.

3. Frekvence: Nekomunikujte příliš. Jestliže posíláte emailové kampaně více než jednou týdně, musíte pro to mít opravdu vážný důvod. Otrávení odběratelé se jednoduše odhlásí z Vašeho emailového seznamu. Ti rozčílenější se přiklání ke stisknutí tlačítka „spam“.

4. Relevantnost: Posílejte odběratelům jen to, co chtějí odebírat. Vraťte se zpět k tomu, co jste jim slíbili, když se zapisovali do souhlasnému emailovému seznamu. Očekávají obsah, který je hodnotný a relevantní k tomu, co chtěli. Jestliže lidé vidí, že se zapsali pro jednu věc a vy jim pošlete druhou – řekněme o úplně jiné produktové řadě – můžou být flustrovaní a oznámit váš email jako spam. Můžete jim dokonce připomenout kde/jak se přihlásili k odebírání zpráv na začátku každé zprávy.

Poučte se
Pokuste se získat zpětnou vazbu od těch, kteří označili vaši zprávu za spam nebo se odhlásili z vašeho seznamu. Mohou být nespokojení s frekvencí, relevantností nebo něčím jiným, co by šlo lehce napravit.

Pokud dostanete takovou informaci, berte to jako příležitost k analýze toho, co děláte špatně a dolaďte vaše emailové praktiky. Ukažte svým odběratelům, že si jich vážíte. Tak získáte i jejich pozornost a uznání.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 34MB (13.28% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.