Spam zůstane spamem


Email není reklama v televizi nebo v časopise, na billboardech a podobně. Email je osobní. Večer se díváme na televizi a ani nám nepřijde, že tam běží reklamy a akceptujeme to. V případě emailu je to jinak.

Email není televize

Televize šíří reklamní sdělení plošně do světa. Email je osobní a cílený. Pokud přijde email od někoho, koho neznáme, dostává se takové reklamní sdělení do prostoru, který je pro nás intimní a necítíme se dobře. Každý to znáte a můžete si sami odpovědět. Co se děje, když přijde email, který nečekáte a který není od někoho známého?

Když budete definovat spam, dostanete od stovky lidí sto různých odpovědí. Příjemce si ho vysvětluje po svém, zákon ho definuje jinak, poskytovatel internetu také jinak, provozovatel freemailu jakbysmet. Nejlépe je zapojit selský rozum. Chci, aby má firma posílala nevyžádané zprávy? Je tohle způsob, jakým chci získávat zákazníky?

Jason a David v knize Restart definují spam takto: „Spam je způsob myšlení. Je neosobní a násilný. Málokdy házíte něco na zeď a čekáte, zda se to přilepí. Obtěžujete tisíce lidí a doufáte, že pár se jich chytne.

Emaily čtou lidé

Nezapomínejte na to, že vaše emaily čtou lidé jako vy. Zákon přitažlivosti funguje všude. Přitahujete stejné typy zákazníků jako jste vy sami. Pokud příjemcům posíláte něco, co byste sami nečetli, něco je špatně.

Nezapomeňte si před odesláním kampaně představit sebe, jak právě dostáváte email a ptáte se:

• Kdo mi to zase píše?
• Co po mně chce?
• Proč bych se o to měl vlastně zajímat?
• Co z toho budu mít?
• A co bych měl udělat?

Spam na chleba nevydělá

Je to jednoduché, pokud nejste podvodník, který si chce vydělávat peníze nezákonně a nečestně, není zde co řešit. Je pár vyvolených, kteří využívají spamování na vydělávání peněz. Je jim jedno, zda někoho obtěžují nebo ne, jde jim o zisk. Pak spamují ve velkém a někdy vydělávají. Většinou jen do té doby, než jim na to někdo přijde.

Pak je zde skupina lidí, kteří spamují nenápadně. Přece, když sem si tady našel pár kontaktů na internetu nebo jsem nějaké kontakty koupil, můžu jim něco poslat, ne? Z toho se „nestřílí“. Jak kdy. Jak kdo. Ale hlavně to nefunguje.

Část lidí takové zprávy prostě přejde (další spam), jiné naštvete (rozhodně neukážete, že jste solidní firma). Ti nejnaštvanější vás někam nahlásí. Několik z nich to možná opravdu zaujme. A k tomu porušíte zákon.

Výsledek? Databáze 100.000 email kontaktů vás stála 8.000 Kč, za rozeslání zaplatíte 10.000 Kč, za přípravu emailu 4.000 Kč. Celkem 22.000 Kč. Reakce na email kampaň bude 1%, tedy 1.000 lidí klikne na vaše stránky, 2% z nich si něco koupí. To je 20 lidí. 20 lidí krát váš zisk, mínus náklady 22.000 Kč. Pořád vyděláváte?

Střílet na všechny strany a doufat, že někoho strefíte není dobrý obchodní přístup. Kampaně naslepo nejsou efektivní a peníze nevydělávají.

K tomu poškozujete svou značku, působíte nedůvěryhodně a zařazujete se mezi ztroskotance, kteří neumí nic jiného, než obtěžovat druhé, aby získali vlastní prospěch. Tudy cesta nevede.

Ať se vám daří, David
Pokud vás problematika zajímá více sledujte www.emailacademy.cz

Kateřina Fišerová

Katka je generální ředitelkou SmartEmailingu. Společnost vede v duchu svobodné a slušné firmy, přijímající zodpovědnost za společnost a prostředí, ve kterém žijeme. Je také místopředsedkyní The Human Potential Academy z.s., zakládající členkou spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelkou módní značky Ilka fashion. Vším, co dělá, se snaží spojovat a podporovat českou a slovenskou společnost.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 21 140 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů