Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Jak porozumět vašim kontaktům?

Email marketing se v roce 2011 točí kolem relevantních informací a budování vztahu. Jediný způsob, jak být více relevantní, je zjistit, co vaši zákazníci dělají. Pak se na na to můžete s přesností laseru zaměřit.

Statické nástroje

Ihned po rozeslání prvního sledovaného emailu můžete začít analyzovat potřeby a tužby vašich kontaktů. Následně je můžete řešit.

Tady je několik možností, co můžete dělat:

  • můžete zjistit na jaké odkazy kontakty klikají. Budete tak vědět, jaké zprávy spíše rozesílat zprávy, aby vyvolaly akci, o kterou stojíte.
  • můžete zasílat kampaně jen uživatelům, kteří NEotevřeli zprávu nebo NEklikli na vybraný odkaz
  • můžete zasílat kampaně jen těm uživatelům, kteří např. otevřeli zprávu a proklikli se na stránku s objednávkou
  • můžete také vidět, kdo a jak reaguje na vaše kampaně na úrovni jednotlivého kontaktu. Když si kontakt rozkliknete, vidíte, které zprávy jste přes systém  zaslali vašemu kontaktu. Také vidíte, co váš kontakt čte a na jaké odkazy kliká. Můžete taky zjistit, kterou zprávou jste váš kontakt donutili k odhlášení. 🙂
  • kampaně můžete cílit jenom na ty, co v minulosti zareagovali (nebo právě na ty, co nezareagovali). Toho dosáhnete přes segmentování na ty, co otevřeli specifickou kampaň nebo se proklikli přes specifický odkaz dál.

Sledovaní aktivit

Vědět, že 5 % lidí se prokliklo na stránku s objednávkou může někomu pomoct. Nebylo by však lepší, kdybyste věděli, kdo se prokliknul a kdo ne? Následně byste pak mohli promluvit přímo k těmto skupinám.

Díky statistikám můžete vidět tyto dvě skupiny. Díky segmentům je můžete rozdělit a následně k nim promluvit.

Například těm, co NEotevřeli včerejší e-mail s vaší novou akcí můžete poslat jemnou  “připomínku”. Těm co se proklikli, ale nic nekoupili zase po čase krátký dotazník. Tak třeba zjistíte proč u vás nenakoupili.

Naopak to funguje také – těm, co nakupují můžete zaslat dotazník a zeptat se, o co by ještě měli zájem. Tak můžete stálým zákazníkům nabídnout víc.

Ovšem vždy s mírou a opatrně, abyste je nezahltili.

Email marketing není jen pro “velké kluky”

Věřte, že malé a střední firmy, podnikatelé a živnostníci můžou budovat vztahy se svými klienty ještě efektivněji než kdykoli v minulosti. Právě vztahy jsou jádrem každé úspěšné emailové kampaně dneška a podnikání vůbec.

Díky statistikám máte k dispozici detaily a údaje o vašich klientech. Získání těchto dat by ještě několik let zpátky stálo řádově desítky nebo stovky tisíc korun. Dnes jsou k dispozici i vám za zlomek ceny.

Vyzkoušejte si vlastní statistiky aktivací účtu zdarma zde.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 18MB (7.03% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

WS zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.