Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

Umíte správně cílit? Segmentace

Možná jste také začínali se seznamy, ve kterých jste měli kontakty z vizitek, outlooku, gmailu či e-shopu. Měli jste o nich kusé informace, případně vůbec žádné. Viděl jsem při importu spoustu databází pouze s emailovými adresami. Jak tedy správně směřovat kampaně?

Při komunikaci se svými kontakty o nich můžete cíleně zjišťovat informace, které se mohou hodit pro lepší specifikaci odesílaných kampaní. Jaké? Například: obchod s elektronikou, který má svou jedinou prodejnu v Brně. Co myslíte, bude mít větší šanci na úspěch (konverzi) email, který pošlu na seznam kontaktů e-shopu z dané oblasti, nebo když budu posílat plošný emailing na celou databázi bez rozlišení cílového města, ve kterém se pobočka nachází? Ano, správně je za a). Jak to tedy udělat, když mám jednu velkou databázi a údaj o místě mám pouze jako jeden ze sloupců? Jednoduše, využiji segmentace.

Ukážu vám, jak to bude vypadat přímo v aplikaci SmartEmailing 2.0.

Z nabídky „Seznamy“ vyberu „Segmenty“ a nechám vytvořit nový segment. V tomto případě budu segmentovat podle vlastních polí. Bude to nejspíš pole, které ponese název města, v pravidle pak vyberu, o které město se jedná. Mohu využít varianty „Nebo“. V tom případě s každým dalším pravidlem přidám další město z okolí prodejny, které pak bude figurovat jako cíl v kampani.

Jakmile pak budu odesílat kampaň, jednoduše místo seznamu vyberu tento segment.

Zkusme další příklad: mám v seznamu zaměstnanců firem vedeno pohlaví (jako vlastní pole) a zároveň jakém oboru pracují (marketing, vedoucí pracovník, obchod) za danou firmu. Chci pozvat ženy na webinář Ženský leadership. Využiji v tomto případě varianty „a zároveň“ a vyberu z vlastních polí pohlaví=ženarezort odpovědnosti=marketing. Při rozesílce budu mít jistotu, že v ní budu mít tým z marketingu, a to ještě pouze ženského pohlaví.


Pojďme k dalšímu příkladu využití segmentu. Mám zákazníky v několika seznamech, protože mám několik různých produktů. Je pravděpodobné, že mí zákazníci nakoupili několik mých produktů. Každý produkt má ale svou webovou stránku a zároveň kampaně mají vzhled podobný webu. Chci proto na každý seznam z daného webu poslat kampaň v odpovídající šabloně a zároveň nechci, aby někdo dostal mou kampaň 2x. Například zákazník si koupil MIO (Miliónové Impérium), EAP (EmailAcademy Premium) a zároveň využívá SmartEmailing, a já chci poslat kampaň na nový software všem.

Jak budu postupovat v tomto případě? První kampaň pošlu klasicky na první seznam. Třeba MIO (se šablonou MIO). Druhou kampaň (například na EAP se šablonou EAP) už budu posílat na segment. Bude vypadat následovně: v pravidle segmentů vyberu „Kontakt je v seznamu již obsažen“ a vyberu seznam EAP, nechám možnost „a zároveň“ a udělám nové pravidlo „kontakt není v seznamu obsažen„ vyberu seznam MIO. Pokud bych chtěl poslat ještě na seznam SE, vyberu seznam SE jako „kontakt je v seznamu“, zbylé dva seznamy nastavím jako pravidla „kontakt není v seznamu“. 

Další typ segmentu může vycházet z toho, že komunikujeme s lidmi, kteří naše maily čtou. Tady je dobré si uvědomit, jak poznáme, že byl email otevřen. Tuto informaci zaznamená systém po načtení obrázku pixel na pixel v kampani. Co to pro nás znamená? Pakliže není důvod načítat obrázky (díky tomu, že máme správně postavenou kampaň), tak náš email určitě četlo daleko více kontaktů, než které byly obeslány. Proto tento způsob komunikace moc nedoporučuji, ale přesto tady je i tato možnost. Jednoduše vybereme „Kontakt otevřel“ nebo „Kontakt NEOTEVŘEL“ kampaň a vybereme konkrétní kampaň.

 

 

Daleko využitelnější je možnost „Kontakt klikl na odkaz v kampani“. Tady můžeme komunikovat s lidmi, kteří zareagovali na call to action v naší kampani. Odeslali jsme například kampaň s promo videem na nový výrobek/službu. Další komunikaci můžeme vést s lidmi, kteří video viděli – zeptat se, jak se jim líbily vlastnosti výrobku, komunikovat úžeji službu a navazovat na shlédnuté video.

V tomto případě zvolíme „Kontakt klikl na odkaz“, v dalším kroku najdeme již proběhlou kampaňkonkrétní odkaz z ní, pro který má být segment vytvořen.

Segmenty jsou vytvořeny a určitě vás zajímá, kolik se ve kterém nachází kontaktů? Pro tuto informaci v aplikaci SmartEmailing 2.0 zobrazíme „Seznamy kontaktů“ z menu „Kontakty“ a tam záložku “Segmentované seznamy kontaktů“. Zde vidíme kromě informace o počtu kontaktů také to, kolik jich je ve stavu „Potvrzený“ či „Nepotvrzený“, kolik se jich odhlásilo, případně kolik jsme jich blokovali sami pro další rozesílku.

 


Cílíte pomocí segmentace na své zákazníky? Nebo pro tento účel využíváte seznamy, do kterých kontakty kopírujete? Nebo si myslíte, že cílení nemá smysl? Řekněte svůj názor v diskusi pod článkem.

 

 

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 26MB (10.16% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.