Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Proč nepoužívat freemailovou adresu jako odesílatele – DMARC zasahuje

DMARC
Pozor, pozor Smártíkovo hlášení: „DMARC zasahuje!“

Novinkou posledních  měsíců, která ovlivňuje rozesílání a především doručování Vašich e-mailů i v ČR je DMARC.

Že jste tuhle zkratku v životě neslyšeli? To vůbec nevadí. DMARC = Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance. Hm, stále nic? Není divu:) Náš Smartie pro Vás tuto zkratku nové technologie, která ovlivňuje doručování  e-mailů “volně” přeložil pro lepší pochopení jako:

Démonická Mailová Adresa Rozzuří Cíl”

A co to znamená? Co je to taková démonická adresa?

Pro lepší pochopení se pojďme podívat, jak funguje rozesílání hromadných e-mailů.
Při odesílání své kampaně vyplňujete odesílací e-mailovou adresu. Pokud vyplňujete e-mailovou adresu, která patří k Vaší doméně, je vše v pořádku.  (Např. náš web je www.smartemailing.cz, naše e-mailové adresy jsou pak ve tvaru JMENO@new.smartemailing.cz)

Pokud ale používáte při hromadném rozesílání ze SmartEmailingu, (Mailchimpu, či jiné služby pro hromadné rozesílání e-mailů) svoji freemailovou adresu (např. jmeno.prijmeni@gmail.com) a posíláte ji příjemcům, kteří také používají freemail, stane se pro tyto příjemce Vaše e-mailová adresa “démonickou”. Jejich schránka totiž rozpozná, že jste k rozeslání nepoužili služby tohoto freemailu, ale jiné služby. Nebude odesílateli této zprávy důvěřovat a e-mail nedoručí.

Používáním freemailových adres v poli odesílatele snižujete šanci na doručení Vaší zprávy, poškozujete svoji “důvěryhodnost”  a zároveň můžete poškodit důvěryhodnost celé aplikace pro tyto freemailové účty.

Řešení je jednoduché

Používejte pro svou e-mailovou komunikaci doménovou e-mailovou adresu. Tedy adresu související s Vaší doménou. V dnešní době je udržování a registrace e-mailu otázkou pár korun. Např. na Wedos.cz  se dá pořídit měsíční hosting wbu a e-maily již za 25 Kč.

Pro zapomnětlivé připravujeme ve SmartEmailingu dvě opatření. Pokud budete chtít odeslat e-mailovou kampaň a jako odeslílatele vyplníte freemailovou adresu, upozorníme Vás, že Vaše zpráva nebude pravděpodobně doručena. Později přejdeme k úplnému blokování těchto adres při odesílání a nebude je možné použít. Z  naší strany se nejedná o znepříjemňování života našim uživatelům. Naopak. Chceme garantovat bezproblémové doručování Vašich e-mailů jejich příjemcům. 

Chcete vědět víc?

DMARC není žádné zlo. 🙂 Tady končí verze pro začátečníky a na řadu přichází odbornější jazyk.

  • DMARC je zkratka pro technickou specifikaci doménového protokolového ověřování e-mailových zpráv, jejich shody a následného hlášení.  Tuto specifikaci vytvořila skupina organizací se záměrem snížit potenciál zneužívatelnosti e-mailových adres.
  • DMARC standardizuje proces, kterým e-mailoví příjemci provádějí e-mailovou autentizaci pomocí známých SPF a DKIM mechanismů. To znamená, že odesílatelé a příjemci budou mít konzistentní výsledky ověřování pro své zprávy na AOL, Gmail, Hotmail, Yahoo!
  • Uživatelé nemohli doposud rozpoznat skutečnou zprávu od falešné, a pro velké poskytovatele poštovních schránek bylo velmi obtížné rozhodovat o tom, který e-mail doručí a který ne. Někdy rozhodli správně, někdy zahodili do spamu e-mail, který zde skončit neměl. DMARC řeší tyto problémy, pomáhá rozesílatelům e-mailů a příjemcům spolupracovat a lépe e-mail zabezpečit.

V praxi vlastně DMARC umožňuje majitelům domén říci příjemci, co má udělat se zprávami, které nemají jeho certifikaci. (Např. zahodit, označit jako spam, atd.)

Současně DMARC zpracovavá pouze odesílatele specifikovaného v řádku From: (odesílatel), což delá potíže všem e-mail marketingovým společnostem, ale také lidem, kteří odesílají zprávy přes své vlastní SMTP servery místo oficiálních SMTP serverů daných poskytovatelů.

Prvním velkým uživatelem této technologie bylo u nás yahoo.com. Aktuálně kontrolují DMARC záznamy yahoo.com, gmail.com, aol.com. Další se na to chystají.

Jediným aktuálním řešením je nepoužívat k odesílání kampaní
jakoukoli freemailovou adresu, jelikož je předpoklad,
že dříve či později začne DMARC využívat většina z nich.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 110MB (21.48% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.