Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

Co všechno překvapí začátečníka v e-mail marketingu?

Když jsem jako copywriter nastupovala do SmartEmailingu, měla jsem s e-mail marketingem téměř nulovou zkušenost. V minulosti jsem sice párkrát pár e-mailových kampaní poslala, ale netušila jsem, že se s nimi dá vyhrát mnohem víc. Automatizace e-mailů? A to jako jak?

A protože jsem si nedovedla představit psát o věcech, situacích a pojmech, které mi nic neříkali, začala jsem sbírat informace. Od vzdělávacích kurzů, přes odposlouchávání debat mých kolegů profíků, až po brouzdání ve vlastní e-mailové schránce, kde jsem už po chvilkovém zkoumání narazila na nejednu chybu.

Při tomto e-mailovém bádání a projíždění mých oblíbených e-shopů mi několikrát prolétla hlavou otázka “Proč jsem si toho nikdy nevšimla?”. Ta se ukázala být klíčová pro pozdější tvorbu tohoto článku. Zpětně jsem ráda, že jsem si zrovna v těchto situacích poctivě psala poznámky a že vám několik svých, a brzy možná i vašich, AHA momentů ze světa e-mail marketingu mohu předat.

Vyskakující okna jakožto překážka k dokončení objednávky

Zdlouhavé vyplňování kolonek, zaškrtávání všemožných souhlasů nebo drahá doprava – zaručený návod k tomu, proč při nákupu na e-shopu na tlačítko “Dokončit objednávku” prostě nekliknete. Nebo ho, v tom horším případě, vlastně ani neuvidíte.

Jistě jste se už na různých e-shopech setkali s tzv. pop-up okny, které vám po zadání e-mailu nabízejí pravidelné zasílání nových produktů se slevovými akcemi a kódy – to je v pořádku.
Co je ale podstatně méně v pořádku, když se pop-up okno stane překážkou k dokončení vaší objednávky. Ptáte se jak? Jednoduše se objeví ve chvíli, kdy se chystáte kliknout na tlačítko pro dokončení objednávky a celé ho překryje.

Navíc pokud je na e-shopu oken víc, např. souhlas s cookies, pak jste v jejich množství možná i zapomněli, co jste si to vlastně objednali, protože vaše objednávka je za nimi schovaná.

Hromadná pošta – účel nebo omyl?

Vyhlížíte novinky a slevy e-shopu, na kterém rádi nakupujete, a pak jste překvapení, že e-mail místo do doručené pošty přišel do pošty hromadné? Možná vás pak překvapí také to, že je to naprosto správně. Jedná se totiž o pravidlo nastavené e-mailovými společnostmi, jako je například Google (Gmail) nebo Seznam.  Pokud se jejich pravidla nedodržují, může dojít k zablokování IP adresy.

Až tedy příště budete čekat na newsletter od svého oblíbeného e-shopu, kde rádi nakupujete, hledejte ho v hromadné poště (případně ve složce Promo). Ačkoliv budete nejspíš muset hledat mezi desítkami dalších reklamních kampaní, jejichž e-shopům jste poskytli váš e-mail.

Celé částky mají větší úspěch, než stará známá procenta

Vidíme je téměř při každé druhé slevové akci, která nám přijde do e-mailu – procenta. Slevy 10, 50 nebo dokonce až 70 % jsou bez pochyby lahodící každému shopaholickému oku. Marketéři zřejmě dobře ví, co dělají.

Nicméně se ukázalo, že více než procentuální sleva navodí touhu k nakupování skutečnost, že zákazník přesně ví, jaká částka z nákupu se mu odečte. Co myslíte – uslyšíte raději, že máte slevu 10 % nebo 150 Kč? Já osobně bych tu druhou variantu ráda slyšela o něco víc.

slevy

Slova nad zlato, nikoliv obrázek

U tématu procent ještě na malou chvíli zůstanu. Věděli jste, že až 45 % lidem, kteří si otevřou vámi zaslaný e-mail, se nezobrazí obrázky? Je to dost velká část, že ano?
Abych to uvedla na pravou míru, řeč není o obrázcích, které k textu přiložíte, aby e-mail hezky vypadal. Mluvím o obrázcích, ve kterých se skrývá celé sdělení e-mailu, takže když se vám nezobrazí, celý obsah e-mailu je pryč. 

Já naštěstí patřím mezi šťastlivce, kterým se všechny obrázky ukazují, a možná proto mě nikdy nenapadlo, že by tomu u někoho jiného mohlo být jinak.

Před půl rokem bych ještě obrázkový e-mail s ledovým klidem poslala. Dnes bych dala přednost mému milovanému textu, doplněným o obrázek s alternativním textem.

Neplecha v podobě emotikonů

Emotikony či smajlíky používám všude, kde se zrovna hodí. Ať už je to v příspěvcích na sociální sítě nebo v běžných konverzacích s přáteli či kolegy. Proto není divu, že jsem je ještě do nedávna používala i v předmětu e-mailu s přesvědčením, že díky nim bude předmět zajímavější a upoutá příjemcovu pozornost – což je vlastně pravda, jen to má své “ALE”.

Věřili byste tomu, že takový jeden malý nevinný emotikon může být jedním z faktorů, proč se e-mail místo do doručené (hromadné) pošty pošle rovnou do pošty nevyžádané neboli do spamu? Stejně tak je tomu i při používání vykřičníků a klávesy Caps Lock, způsobující velká písmena.

Veronika Balíková

Jako copywriter se starám, aby všechny písmenka, háčky, čárky a tečky byly na svém místě, a vytvořily tak text, který si každý rád přečte. Na sociálních sítích sdílím, jak vypadá život ve SmartEmailingu a sem tam vytvořím nějakou tu grafiku.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.