Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

E-mailing v roce 2025: láska, trendy a trápení

Ani v roce 2025 není e-mail mrtvý. O tom jsme se přesvědčili mimo jiné na Czech On-line Expo 2025, kde náš E-mail Marketing Summit praskal ve švech největšího sálu. “Nějaký” e-mail marketing prostě dělá většina firem. Jak na dobrý, skvělý a nejlepší e-mail marketing v roce 2025? Vybíráme to klíčové z letošního Summitu, který připravila naše superžena a specialistka Denisa Vávrová. Pojďte si pro to.

E-mailing v roce 2025: láska, trendy a trápení

Která témata se v e-mail marketingu letos skloňují?

  • Data driven e-mailing
  • Ještě automatizovanější e-mailing
  • Vysoký retenční potenciál e-mailingu
  • Doručitelnost a design e-mailů
  • AI v e-mailingu
  • E-mailing v B2B segmentu

Data v e-mail marketingu: Svobodu! Informace! Now!

Téma otevřel hned první spíkr dne – Honza Krčmář z Data Clubu – dejte lidem ve firmách demokratický přístup k datům a nechte je je relevantně využít. Že data nemáte? To není pravda. Už jen z e-mailové adresy se dozvídáte víc, než si myslíte. Tak s tím konečně pracujte. 

  • Pracujte v e-mailingu konečně se svými daty! 

Jak měřit výkon svého e-mailingu? O tom mluvil Petr Cikán ze Sherpas. Open rate? Click rate? Jasně, ale znamená to skutečně něco? A jak se dívat na data z high level pohledu? Kontext je pro všechna čísla klíčový. Čím širší pohled máte, tím lepší rozhodnutí můžete dělat.

  • Dívejte se na své výsledky v kontextu.

Zajímá vás, jak pracovat s daty během celé cesty zákazníka skrze e-mailing? Stáhněte si náš e-book a zamakejte na práci s daty. 

Automatizuj, automatizuj, automatizuj, jinak se z toho zblázníš.

Všichni to víme, ale skoro nikdo to STÁLE nedělá! Honza Krčmář představil “Svatou trojici” automatizací – Welcome scénář, Opuštěný košík a Ponákupní péče. Je to naprosté minimum, které ale většina lidí i velkých e-shopů stále nemá. Honza to otestoval na náhodných 10 e-shopech ze soutěže e-shop roku a výsledky mluví za sebe – 2 z 10? 1 z 10? Určitě to nebudou nejlepší e-shopy v e-mailingu. 

Slide z prezentace Adély Smrčkové – jen 8,53 % účtů u SmartEmailingu má nastavenou jednu z pěti hlavních automatizací. Kolik procent využívá konkrétní automatizaci? 

Naše datová analytička Adla Smrčková ve své přednášce doplnila Honzu ještě o Prohlížený produkt a Svátkovou kampaň, a máme tak pětici “basic” automatizací, které vaši značku a byznys konečně posunou. Jednu z nich má nastavených jen 8 % projektů. Všechny tyto automatizované kampaně přitom nadprůměrně performují. No fakt. Adla to počítala z 1,5 miliardy e-mailů, které se v loňském roce skrze SmartEmailing rozeslaly. Tak už žádné výmluvy a utíkejte si nastavit automatizace. 

  • Přidejte do své komunikace automatizace – začněte základní trojicí, navyšte na 5 a tím nekončete. 

AI v e-mailingu – legálně či nelegálně?

Bude za nás AI psát všechny e-maily? Možná. Ale můžeme věřit, že si nezaděláme na problém z pohledu práva? To bohužel nikoli. Lucie Malá z Legitas upozornila na problémy, které můžou při tvorbě obsahu pomocí AI nastat. A zodpovědnost máte vy, nikoli AI nástroj. AI není kreativní nástroj a nemá vlastní nápady. Vše s čím pracuje, už existuje. Dejte si pozor na fotky, slogany, nebo grafiku od AI nástrojů! 

  • AI ráda přehání a ne vždy mluví pravdu. Její práci musíte kontrolovat – neexistuje už náhodou něco podobného?

Retence + e-mailing = velká světová láska

Skloňované téma napříč marketingem – a v e-mailingu obzvlášť – je i letos retence. Jak si udržet stávající zákazníky, když zaujmout nové je stále složitější a dražší? E-mailing je pro retenci velmi silný nástroj, který umožňuje s klientem či zákazníkem udržovat kontinuální komunikaci a vztah posilovat. Tohle téma zaznívalo opakovaně jak u automatizací, které v tom dokáží být velmi nápomocné, tak u vyhodnocování kampaní – i čísla se dají nahlédnout optikou retence. 

  • Budujte si cestu do srdcí zákazníků skrze jejich inbox a vyzbrojte se daty. 

I Tomáš Rajchl z Foxdeli se ve své originální přednášce – která zahrnovala Stalina i Shakespeara – zaměřil na retenci a to optikou tří dnů po objednávce. První tři dny po objednávce totiž rozhodují o tom, jestli u vás zákazník ještě někdy nakoupí, nebo bude navždy ztracen. 

  • Jen objednávka není cíl, ale začátek vztahu. Začněte ho budovat. 

Posílejte krásno a nezapomeňte ho doručit

Dnes už si v e-mailové grafice můžete dovolit více, než si myslíte! Zatímco dříve někteří e-mailový klienti nepodporovali některé druhy prvků, dnes se otevírají možnosti. O těch mluvil Martin Císař z Etnetera Activate. Měli jste obavy z posílání gifů? Dnes už téměř nemusíte! Tak se odvažte. 

  • Hrajte si s gradienty, obrázky na pozadí, overlay efekty i gify! 

Doručitelnost je těžko uchopitelné, ale zcela zásadní téma e-mailingu. Když se e-mail nedoručí, je úplně jedno, jaký byl a co bylo v něm. Na E-mail Marketing Summitu proběhla na toto téma panelová diskuze pod vedením Pavla Poly, kde mimo jiné zasedl i náš Martin Strouhal, Štěpánka Lebedová ze Seznam.cz, Josephine Skinner z Mailkitu a Martin Císař. Je to rok, co poskytovatelé Google a Yahoo zavedli povinný DMARC a podmínky zpřísňuje i lokální jednička – Seznam. Jak na to, aby e-maily skutečně dorazily?

  • Konečně se všichni ujistěte, že máte správně nastavené DNS záznamy a zkontrolujte si své DMARC nastavení. 

B2B zvedá hozenou rukavici e-mailingu!

Zatímco o roli e-mail marketingu v e-commerce nikdo nepochybuje, v B2B je e-mailing stále hozenou rukavicí. Tu se rozhodla zvednout společnost epet a na stage s odvážnou case study vystoupal Karel Matoušek z EP ENERGY TRADING a naše Denisa Vávrová, která s ním na projektu spolupracovala. Společně automatizovali skrze e-mailing přesmluvnění klientů, kteří u epet odebírají plyn a elektřinu. Úspěšnost byla 73 % a úspora – tohle totiž běžně dělá call centrum – dosáhla 78 %. Vložené náklady se vrátily za necelé čtyři měsíce. Myslíte si, že e-mail marketing nemá právě pro vás a vaši firmu žádné využití? S největší pravděpodobností se pletete. 

  • V B2B leží obrovský potenciál pro využití e-mailingu a může vám ušetřit hodně peněz a lidských zdrojů. 
  • Vybírejte pečlivě nejen nástroj pro svůj e-mailing, ale i firmu, která vám s náročnými projekty dokáže pomoci. 

Děkujeme všem, kdo celý první den plnili SmartEmailing sál, kde E-mail Marketing Summit probíhal. Jedno je jisté – e-mail je stále komunikační král. 

Dámy Adéla Smrčková a Lucie Malá se také objevily v žebříčku TOP 10 nejlépe hodnocených přednášek ročníku 2025. 

 

Chcete přednášky z Czech On-line Expo 2025 vidět? Na webu si můžete koupit přístup k záznamům. Najdete tam 100 hodin přednášek ze všech oblastí e-commerce a digitálu. Know-how, inspirace, trendy a příběhy z praxe. Tohle je dobré nenechat jen tak ležet. 

Markéta Mazačová

Od žurnalistiky a historie k PR a do marketingu, ale vždycky tak nějak u psaní. Nejradši píšu pro značky, které mají jasný a výrazný tone of voice a nebojí se odlišit. Baví mě ghostwriting, komunikační minimalismus i popkulturní odkazy. Trápí mě pomlčky a spojovníky a ve volném čase hledám ta správná slova.

Markéta Mazačová

Od žurnalistiky a historie k PR a do marketingu, ale vždycky tak nějak u psaní. Nejradši píšu pro značky, které mají jasný a výrazný tone of voice a nebojí se odlišit. Baví mě ghostwriting, komunikační minimalismus i popkulturní odkazy. Trápí mě pomlčky a spojovníky a ve volném čase hledám ta správná slova.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: Vaše mise: Nekompromisně úspěšný retenční e-mail marketing


Nabídka na míru

Online školení

Individuální školení

Sběr kontaktů a nastavení uvítací série

RFM analýza

Správa e-mailových kampaní

Přechod z jiného nástroje

Audit vašeho e-mail marketingu

Automatizované kampaně

E-mailová šablona na míru

Služby

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.