Ani v roce 2025 není e-mail mrtvý. O tom jsme se přesvědčili mimo jiné na Czech On-line Expo 2025, kde náš E-mail Marketing Summit praskal ve švech největšího sálu. “Nějaký” e-mail marketing prostě dělá většina firem. Jak na dobrý, skvělý a nejlepší e-mail marketing v roce 2025? Vybíráme to klíčové z letošního Summitu, který připravila naše superžena a specialistka Denisa Vávrová. Pojďte si pro to.

Která témata se v e-mail marketingu letos skloňují?
- Data driven e-mailing
- Ještě automatizovanější e-mailing
- Vysoký retenční potenciál e-mailingu
- Doručitelnost a design e-mailů
- AI v e-mailingu
- E-mailing v B2B segmentu
Data v e-mail marketingu: Svobodu! Informace! Now!
Téma otevřel hned první spíkr dne – Honza Krčmář z Data Clubu – dejte lidem ve firmách demokratický přístup k datům a nechte je je relevantně využít. Že data nemáte? To není pravda. Už jen z e-mailové adresy se dozvídáte víc, než si myslíte. Tak s tím konečně pracujte.
- Pracujte v e-mailingu konečně se svými daty!
Jak měřit výkon svého e-mailingu? O tom mluvil Petr Cikán ze Sherpas. Open rate? Click rate? Jasně, ale znamená to skutečně něco? A jak se dívat na data z high level pohledu? Kontext je pro všechna čísla klíčový. Čím širší pohled máte, tím lepší rozhodnutí můžete dělat.
- Dívejte se na své výsledky v kontextu.
Zajímá vás, jak pracovat s daty během celé cesty zákazníka skrze e-mailing? Stáhněte si náš e-book a zamakejte na práci s daty.
Automatizuj, automatizuj, automatizuj, jinak se z toho zblázníš.
Všichni to víme, ale skoro nikdo to STÁLE nedělá! Honza Krčmář představil “Svatou trojici” automatizací – Welcome scénář, Opuštěný košík a Ponákupní péče. Je to naprosté minimum, které ale většina lidí i velkých e-shopů stále nemá. Honza to otestoval na náhodných 10 e-shopech ze soutěže e-shop roku a výsledky mluví za sebe – 2 z 10? 1 z 10? Určitě to nebudou nejlepší e-shopy v e-mailingu.

Slide z prezentace Adély Smrčkové – jen 8,53 % účtů u SmartEmailingu má nastavenou jednu z pěti hlavních automatizací. Kolik procent využívá konkrétní automatizaci?
Naše datová analytička Adla Smrčková ve své přednášce doplnila Honzu ještě o Prohlížený produkt a Svátkovou kampaň, a máme tak pětici “basic” automatizací, které vaši značku a byznys konečně posunou. Jednu z nich má nastavených jen 8 % projektů. Všechny tyto automatizované kampaně přitom nadprůměrně performují. No fakt. Adla to počítala z 1,5 miliardy e-mailů, které se v loňském roce skrze SmartEmailing rozeslaly. Tak už žádné výmluvy a utíkejte si nastavit automatizace.
- Přidejte do své komunikace automatizace – začněte základní trojicí, navyšte na 5 a tím nekončete.

AI v e-mailingu – legálně či nelegálně?
Bude za nás AI psát všechny e-maily? Možná. Ale můžeme věřit, že si nezaděláme na problém z pohledu práva? To bohužel nikoli. Lucie Malá z Legitas upozornila na problémy, které můžou při tvorbě obsahu pomocí AI nastat. A zodpovědnost máte vy, nikoli AI nástroj. AI není kreativní nástroj a nemá vlastní nápady. Vše s čím pracuje, už existuje. Dejte si pozor na fotky, slogany, nebo grafiku od AI nástrojů!
- AI ráda přehání a ne vždy mluví pravdu. Její práci musíte kontrolovat – neexistuje už náhodou něco podobného?

Retence + e-mailing = velká světová láska
Skloňované téma napříč marketingem – a v e-mailingu obzvlášť – je i letos retence. Jak si udržet stávající zákazníky, když zaujmout nové je stále složitější a dražší? E-mailing je pro retenci velmi silný nástroj, který umožňuje s klientem či zákazníkem udržovat kontinuální komunikaci a vztah posilovat. Tohle téma zaznívalo opakovaně jak u automatizací, které v tom dokáží být velmi nápomocné, tak u vyhodnocování kampaní – i čísla se dají nahlédnout optikou retence.
- Budujte si cestu do srdcí zákazníků skrze jejich inbox a vyzbrojte se daty.
I Tomáš Rajchl z Foxdeli se ve své originální přednášce – která zahrnovala Stalina i Shakespeara – zaměřil na retenci a to optikou tří dnů po objednávce. První tři dny po objednávce totiž rozhodují o tom, jestli u vás zákazník ještě někdy nakoupí, nebo bude navždy ztracen.
- Jen objednávka není cíl, ale začátek vztahu. Začněte ho budovat.

Posílejte krásno a nezapomeňte ho doručit
Dnes už si v e-mailové grafice můžete dovolit více, než si myslíte! Zatímco dříve někteří e-mailový klienti nepodporovali některé druhy prvků, dnes se otevírají možnosti. O těch mluvil Martin Císař z Etnetera Activate. Měli jste obavy z posílání gifů? Dnes už téměř nemusíte! Tak se odvažte.
- Hrajte si s gradienty, obrázky na pozadí, overlay efekty i gify!
Doručitelnost je těžko uchopitelné, ale zcela zásadní téma e-mailingu. Když se e-mail nedoručí, je úplně jedno, jaký byl a co bylo v něm. Na E-mail Marketing Summitu proběhla na toto téma panelová diskuze pod vedením Pavla Poly, kde mimo jiné zasedl i náš Martin Strouhal, Štěpánka Lebedová ze Seznam.cz, Josephine Skinner z Mailkitu a Martin Císař. Je to rok, co poskytovatelé Google a Yahoo zavedli povinný DMARC a podmínky zpřísňuje i lokální jednička – Seznam. Jak na to, aby e-maily skutečně dorazily?
- Konečně se všichni ujistěte, že máte správně nastavené DNS záznamy a zkontrolujte si své DMARC nastavení.

B2B zvedá hozenou rukavici e-mailingu!
Zatímco o roli e-mail marketingu v e-commerce nikdo nepochybuje, v B2B je e-mailing stále hozenou rukavicí. Tu se rozhodla zvednout společnost epet a na stage s odvážnou case study vystoupal Karel Matoušek z EP ENERGY TRADING a naše Denisa Vávrová, která s ním na projektu spolupracovala. Společně automatizovali skrze e-mailing přesmluvnění klientů, kteří u epet odebírají plyn a elektřinu. Úspěšnost byla 73 % a úspora – tohle totiž běžně dělá call centrum – dosáhla 78 %. Vložené náklady se vrátily za necelé čtyři měsíce. Myslíte si, že e-mail marketing nemá právě pro vás a vaši firmu žádné využití? S největší pravděpodobností se pletete.
- V B2B leží obrovský potenciál pro využití e-mailingu a může vám ušetřit hodně peněz a lidských zdrojů.
- Vybírejte pečlivě nejen nástroj pro svůj e-mailing, ale i firmu, která vám s náročnými projekty dokáže pomoci.

Děkujeme všem, kdo celý první den plnili SmartEmailing sál, kde E-mail Marketing Summit probíhal. Jedno je jisté – e-mail je stále komunikační král.
Dámy Adéla Smrčková a Lucie Malá se také objevily v žebříčku TOP 10 nejlépe hodnocených přednášek ročníku 2025.
Chcete přednášky z Czech On-line Expo 2025 vidět? Na webu si můžete koupit přístup k záznamům. Najdete tam 100 hodin přednášek ze všech oblastí e-commerce a digitálu. Know-how, inspirace, trendy a příběhy z praxe. Tohle je dobré nenechat jen tak ležet.