Klíčové otázky e-mail marketingu
+ záznam z akce + bonusy

To nejlepší z Email Marketing Online Summitu 2016 nyní v akci!

Už jen

Hromadné rozesílání emailů

Hromadné rozesílání emailů pro firmy a podnikatele

Hromadné rozesílání emailů podléhá několika aspektům. Především pak právním a technickým. S oběma se dá v současné době lehce vypořádat a něměly by vám dělat starosti. Nakonec je také dobré vědět, kdy a jak často rozesílat.

Zákonná rozesílka

V současnosti upravuje hromadné rozesílání emailů zákon. Je třeba dodržet tři základní pravidla:

1. Mít souhlas příjemce
Souhlas získáte několika způsoby.

Nejlepší je registrace přes web formulář, tímto způsobem můžete vždy doložit, kdy se daný kontakt registroval a také často i z jaké IP adresy.

Dalším běžným způsobem je kontakt získaný v rámci běžného obchodního styku. Tedy např. schůzka, někdo vám zavolá, vy si vyžádáte email nebo někdo přímo napíše email apod.

Nakonec můžete mít také registrace z prodejny, anket a soutěží, tedy většinou registrační kartičky, kde je informace použití údajů stvrzená podpisem.

2. Používat odhlašovací odkaz
Použití odhlašovacího odkazu vyžaduje zákon. Různé větičky: napište pro odhlášení do předmětu nebo těla emailu „Neposílat“ apod. jsou tak nejen úsměvné, ale jsou výsměchem pro příjemce, protože jsou komplikované a vyžadují další aktivitu, čímž si odesílatel ještě více škodí. Navíc tím porušuje zákon.

3. Mít text obchodního sdělení
Třetí podmínku zákonné rozesílky je umístění informace o obchodním sdělení. Věta toto je obchodní sdělení by vám neměla chybět v patičce každé zprávy.

Pozn. Neplýtvejte místem tam, kde se za něj platí zlatem. OS se někdo jako zkratku umisťuje do předmětu. Předmět je klíčové místo, které je třeba patřičně využít. Předmět rozhoduje, zda zaujmete nebo ne. Zkratkou „OS“ v něm mnoho povyku neuděláte. Navíc tím zákonu nedostojíte. OS jako zkratka dle výkladu nestačí.

Tip: Také by vás mohly zajímat články proč dělat ve firmě email marketing, jak připravit newsletter, jaký je rozdíl mezi direct emailemdirect mailem, jak na firemní emailing nebo jak zabezpečit hromadné rozesílání emailů bez posílání spamu.

Technické aspekty hromadného rozesílání emailů
Rozeslat hromadný email není jako poslat email kolegovi. Je třeba si uvědomit, že běžný počítač nebo připojení k internetu není připraveno prohromadné rozesílání emailů. Nesplňuje ani zákonné ani technické aspekty rozesílky. Ani firemní servery neumožňují rozesílat tisíce emailů bez příslušného nastavení a rizika.

Pro rozesílku už stovek emailů až po miliony jsou určeny služby poskytovatelů, kteří zabezpečí profesionální rozesílku hromadných emailů. Zajistí zákonné rozeslání a především zabezpečí vysokou pravděpodobnost doručení vaší emailové kampaně.

Pokud pro rozesílání hromadných emailů využíváte Outlook nebo jiný software na vašem počítači nebo rozesíláte přes firemní server, zvažte následující rizika:

1. Snižujete pravděpodobnost doručení vaší zprávy
2. Vaše zpráva bude s vyšší pravděpodobností zachycena antispamovým filtrem
3. Rozesílka emailů bude pomalá
4. Poskytovatel internetu vás může vyzvat, abyste přes jeho poštovní servery neposílali hromadné emaily
5. Můžete ohrozit firemní poštu umístěním na blacklisty

Využití placených služeb pro rozesílku a správu email marketingových kampaní vám pak navíc např. umožní:

1. Vysokou rychlost a rozesílku kampaně
2. Automatické odhlašování a analýzu vrácených zpráv
3. Statistiky a vyhodnocení kampaní
4. Automatizovanou rozesílku
5. Správu kampaní odkudkoliv na internetu
6. Napojení na váš eshop nebo informační systém
aj.

Další materiály zdarma o email marketingu >>

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 27 829 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.