Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

8 tipů z konference Inbox Expo ve Valencii pro váš e-mailing

Na konci léta se do španělské Valencie slétli experti na e-mailing z několika kontinentů, aby sdíleli tipy pro doručitelnost, obsah i technické nastavení e-mailů. Tyto rady můžete použít i pro vaše rozesílky.

Co je Inbox Expo?

Inbox Expo je konference zaměřená pouze na e-mailing. Nemluví se na ní o kreativě, ani o sociálních médiích. Jde o malou konferenci do přibližně 100 účastníků, ale všichni z nich jsou specialisté na e-mailing a rozumí mu do hloubky.

Foto: Inboxexpo.com

Proto tam jezdí náš tým, aby načerpal koncentrované know how. Na letošním ročníku byli ze SmartEmailingu e-mail specialista Jan Krčmář a spolumajitel a CCO Vojta Bulíř. Co Jan s Vojtou přivezli za užitečné tipy?

8 tipů z Inbox Expo pro váš e-mailing

1. Rozvíjejte potenciál vztahu

Souhlas se zasíláním e-mailů od vás je pouze nutné minimum. K dlouhodobé komunikaci potřebujete potenciál vztahu s odběratelem e-mailu. A tento potenciál neustále obnovujte s každým e-mailem, který posíláte. Jak to udělat? Například dodržujte to, co jste odběrateli slíbili – jak často e-mail posíláte, kvalitu obsahu e-mailu,… Díky tomu naplňujete důvěru, kterou do vás vložil.

2. Složka Hromadné je v pořádku

Většinou se na našich workshopech a konzultacích s klienty potkáváme s tím, že se snaží vyhnout obloukem složce Hromadné (nebo Promotions – podle e-mailové schránky). Na konferenci ale zazněl nový pohled na tuto složku. Jaký?

Složka Hromadné je naprosto v pořádku. Protože lidé tuto složku otevírají ve chvíli, když chtějí nakupovat, nebo se bavit. Tehdy mají čas a klid si vaše e-maily projít a užít. Proto je dokonce dobré v této složce být. Nevyruší je v jejich Doručených v době, kdy se jim to vůbec nehodí. 

Navíc nevíte, jak lidé se svou e-mailovou schránkou pracují. Někteří používají pro e-maily štítky, taby,… Nebo mají e-maily napárované do aplikací (například Iphone aplikace pro e-maily). To všechno ovlivňuje, v jakých složkách vaše e-maily končí.

Pozor, co nemá končit ve složce Hromadné (Promotions) jsou transakční e-maily. Ohlídejte si to u vašeho e-mailingového nástroje. SmartEmailing má speciální nastavení pro transakční e-maily, aby se složce Hromadné vyhnuly a přišly do Doručených (Inbox).

Foto: Justin Morgan

3. Sledujte časy odhlášení

Víte, kdy se vaši odběratelé odhlašují z rozesílek podle denní doby? Odhlašují se v některý čas více než jindy? Je tam nějaký klíč? Pokud takové chování odhalíte, testujte rozesílku v jiný čas. 

TIP: SmartEmailing má volitelnou funkci, která umí posílat e-maily do schránky ve chvíli, kdy ji daný odběratel nejčastěji otevírá (tzv. individuální čas rozesílky).

Foto: Agê Barros

4. Laďte a testujte obsah

Testujte a optimalizujte různé druhy sdělení na odlišných marketingových kanálech (Facebook, SMS, Sklik,…). Jak na ně reagují vaši odběratelé a sledující? Jak velké tam jsou rozdíly? Co to může znamenat pro váš e-mailing? Testujte různé typy sdělení pro různé kanály – používejte e-mailing jako základ a k tomu testujte navazující sdělení v jiných kanálech.

TIP: Otestujte si to snadno ve SmartEmailingu díky automatizaci, která umí kromě e-mailů pracovat také s SMS, Facebookem a dalšími kanály.

5. E-mail je sám o sobě multikanálový

Jak to? Nevyvrací to předchozí bod? V tomto bodu je to myšleno tak, že jde sice stále “jen” o e-mailing, ale tím, že si ho lidé zobrazují na různých zařízeních (počítač, tablet, telefon, chytré hodinky,…), je e-mail multikanálovým sdělením.

Co všechno obnášejí rozdíly v zobrazení na různých zařízeních? Myslíte na to při tvorbě e-mailů? Neuniká vám něco? Mějte na paměti, že u každého zařízení mají lidé jiná očekávání.

TIP: Testujte před rozesílkou zobrazení pro další zařízení. A koukejte do statistik, kolik % lidí otevírá vaše e-maily na mobilních zařízeních.

Foto: Luke Chesser

6. Budujte parasociální vztahy v e-mailingu

Parasociální vztah je jednostranný zájem člověka o jinou osobnost (často slavnou), která dotyčného nebo dotyčnou nezná.1 Jak vytvoření takového vztahu dosáhnout v e-mailingu? Například tím, pokud do e-mailu dostanete unikátní příběh, u kterého odběratel dopředu neví, co se přesně dozví, a který obsahuje momenty překvapení. Díky propracovaným příběhům lze vzbudit očekávání a odběratel se bude těšit na další interakci s vámi.

Jak toho docílit?

  • Autorem e-mailu by měl být někdo “reálný”, i kdyby to byla fiktivní postava. Někdo, kdo má 3 charakterové rysy, podle kterých tuto postavu odběratelé spolehlivě poznají. Charakterové rysy pomáhají plastičnosti a uvěřitelnosti postavy.
  • Příběh by měl obsahovat konflikt (například něco jsem dělal a najednou se stalo…).
  • Vyvolávejte očekávání předmětem e-mailu. A pak ho naplňte v těle e-mailu.
  • Testujte jména odesílatelů – lepší míru otevření mívají e-maily, které odesílá konkrétní osoba za daný brand (např. Jana z Coca Coly). Další možností k otestování je, aby ženám psal muž (David z Coca Coly) a mužům žena.

TIP: V automatizaci SmartEmailingu to můžete snadno otestovat A/B testy a zjistit, jaký to má vliv na míru otevření (open rate).

Lidé milují příběhy. Využijte je i v e-mail marketingu.

7. Princip DMARC (ověření příchozích e-mailů)

DMARC je princip, který ověřuje příchozí e-mailové zprávy podle adres odesílatele a proověřuje, jestli byl e-mail opravdu odeslán z uvedené domény.

Na konferenci byla prezentována případové studie, která monitorovala nastavení DMARCu u bank v USA, Spojeném království a v Evropské unii. 70 % bank ze Spojeného království a 58 % bank z EU mělo nevhodně nastavené DMARC záznamy pro své e-maily. Pro příjemce jejich pošty tak nebylo správně definované, jak se mají zachovat k poště, ve které se za odesílatele někdo vydává. Ujistěte se proto, že máte DMARC správně nastavený.

TIP: Ve SmartEmailingu máme statistiky DMARC. Díky nim také vidíte, jestli se za vás náhodou někdo nevydává.

8. Neobcházejte spam filtry

Snaha lidí přechytračit spamové filtry v e-mailových schránkách vede k tomu, že jenom vylepšují jejich schopnosti a učí je nové věci. A tím si vůbec nepomáhají. Protože neřeší podstatu (že píší jako spam), ale chtějí pro e-mailovou schránku vypadat, že jako spam nepíší.

Jak na to? Mějte dobře nastavené DNS záznamy, výše zmíněný DMARC, komunikujte s angažovanými odběrateli a neposílejte spam.

Foto: Maxim Ilyahov

Tak, to byly podnětné tipy, které Jan s Vojtou přivezli z Inbox Expa ve Valencii. V listopadu vyráží do Lisabonu na Web Summit. Těšte se na další inspiraci.

Chcete pomoci s e-mailingem? Ozvěte se nám.

Zdroje

1 https://zoom.iprima.cz/zajimavosti/smrt-celebrity-vztah

Kateřina Kang

Píšu pro vás o tom, jak komunikovat se zákazníky tak, aby vaše vztahy i aktivity vzkvétaly. Ať jste firma, neziskovka nebo jednotlivec.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 16MB (6.25% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

WS zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.