JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Jak zvýšit Open Rate a CTR a dosáhnout nadprůměrných výsledků

Děláte e-mail marketing? A děláte ho správně? Pokud váháte, hodně vám napoví vyhodnocování, o kterém jsme už psali v jednom z minulých článků. Mezi nejsledovanější ukazatele by u vašich e-mailů měly patřit především Open Rate a CTR.

  • Open Rate (míra otevření) udává, kolik procent adresátů vaši zprávu otevřelo. Za nadprůměrný výsledek se dá považovat alespoň 60% míra otevření.
  • Click Through Rate (míra prokliku) vychází z počtu prokliků z celkového množství odeslaných zpráv. Velmi slušné hodnoty tady začínají na 30 % prokliků.

Tyto hodnoty můžete zvýšit segmentací a následným vhodným cílením vašeho e-mailingu těm správným adresátům, které bude zasílaný obsah opravdu zajímat. Segmentace je populárním a efektivním způsobem, jak zvyšovat Open Rate nebo CTR až o 15 %.

Jaké jsou základní způsoby segmentace?

Segmentace může být vycházet ze dvou odlišných faktorů:

  • demografické údaje,
  • pokročilé chování.

Segmentace na základě demografických údajů

Údaje jako pohlaví, věk, bydliště nebo zájmy můžete od zákazníků zdánlivě snadno získat z úvodního dotazníku. Přihlášení k newsletteru ale většinou zahrnuje jen e-mail, někdy jméno. Podrobný formulář vám kvůli novinkám ze světa divadla těžko někdo vyplní.

Alternativou může být, že zákazník dostane možnost vyplnit úvodní dotazník nebo osobní profil až po přihlášení. Důmyslněji můžete návštěvníky segmentovat podle jejich cesty vaším webem.

Pokud máte vytvořené persony, můžete k nim pak přihlášené osoby snadno přiřadit na základě získaných dat. Podle toho pak své e-maily směřujete skupinám, pro které jsou konkrétní zprávy připravené.

Segmentace na základě chování

Díky zkoumání pokročilého chování zjistíte informace, které více odhalí jeho zájmy a nákupní zvyklosti. Mezi sledované údaje může patřit:

  • zájem o konkrétní zboží,
  • frekvence nákupů,
  • datum posledního nákupu,
  • preferované téma nebo formát obsahu (text, videa, obrázky).

Způsobů selektování by se našlo více. Nalezení toho správného právě pro váš e-mail marketing je efektivní cestou, jak zvýšit míru otevření i proklikovosti.

Chcete o selektování vědět víc?

Více informací o tom, jak dosahovat nadprůměrných výsledků se dozvíte na webináři Email Marketing Online Summit 2017, kde bude o tématu mluvit Pavel Pola z Etnetera Activate. Kromě selektování se dotkne i sběru adres, personalizace nebo automatizace.

EMOS_2017_CTA_blog

Pavel Pola:

Ve firmě Etnetera Activate vede už čtvrtým rokem tým zabývající se chytrým e-mail marketingem založeným na datech. Předtím působil 11 let na pozici technického ředitele ve firmě Etnetera. Má rozsáhlé zkušenosti s více než 10 e-mailovými nástroji, zabývá se do hloubky doručitelností e-mailů, přednáší o správných postupech chytrého e-mailingu na konferencích, spolupodílel se na přípravě semináře o e-mailingu na DigiSemestru a je na něm poznat na první pohled, že e-mailing je jeho vášeň.

EMOS_2017_pola_1200x627

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *