JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Ještě než začnete dělat email marketing

Email marketing je z pohledu návratnosti investic nejefektivnějším kanálem celého  marketingového mixu. Jenže… jak na to a co to vlastně znamená: „dělat email marketing“?  To přesně se dozvíte v tomto článku, který jsem pro vás rozdělila do 3. částí:

  1. 20 věcí, které rozhodně nejsou „email marketing“
  2. Co všechno email marketing umí?
  3. Jak s ním začít?

Nebudu dlouho chodit kolem, pojďme se podívat nejdříve na:

20 věcí, které rozhodně nejsou „email marketing“

a dokonce s ním nemají vůbec nic společného. Je to jen malá ochutnávka. Email marketing totiž rozhodně není: 

  1. Opisování emailových adres po internetu za účelem odeslání super sales nabídky. (Je jedno jestli to děláte vy, vaše asistentka nebo nějaký koupený program.) To je SPAM.
  2. Kupování emailových databází (to je jen zaobalenější varianta bodu č.1)
  3. Když nemáte souhlas se zasíláním obchodních sdělení.
  4. Odesílání jen měsíčního newsletteru.
  5. Odesílání 120 zlevněných produktů s obrázky každý týden.
  6. Když se na váš email dívám minutu a pořád nevím, kam tím míříte.
  7. Když se mi váš email líbí, ale ani po deseti přečteních nevím, co mám udělat.
  8. Když se z vašeho emailu neumím / nebo se nejde odhlásit.
  9. Nerespektování mého odhlášení.
  10. Posílání stejného obsahu pořád a pořád dokola.
  11. Odesílání hromadného emailu z Outlooku nebo Gmailu.
  12. Když příjemce vidí jen prázdný email, pokud si nestáhne obrázky.
  13. Odeslání jedné kampaně ročně.
  14. Posílání kampaně, u které nevíte „Proč“ a neznáte její cíl.
  15. Posílání 6MB příloh.
  16. Když nemáte optimalizovaný obsah emailu pro mobilní zařízení a různé prohlížeče.
  17. Když posíláte kampaně ručně.
  18. Když posíláte slohy na deset listů A4.
  19. Když si neříkáte o kontakty na svém webu.
  20. Když v každém emailu prodáváte.

Mylných představ o email marketingu je rozhodně víc. Doufám, že jste se v této malé ochutnávce nenašli a můžeme se podívat dál:

Co všechno email marketing umí

Pojďme si představit pojem: „Cesta zákazníka“. Je to cesta, kterou musí kontakt a potenciální klient ujít na cestě k vám, než nakoupí, při nákupu a po něm. Email marketing dokáže provázet zákazníka na celé této cestě. Se správnou strategií umí:

  • přitáhnout správné publikum potenciálních zákazníků a ZÍSKAT od nich KONTAKT,
  • zajistit, abyste s nimi mohli dále komunikovat, BUDOVAT DŮVĚRU a po nějakém čase, v moment kdy budou připraveni, jim PRODAT.
  • Email marketing je skutečnou jedničkou ve VYTVÁŘENÍ LOAJALITY A VZTAHU, následné péči po nákupu vedoucí k OPAKOVANÉMU PRODEJI a DOPORUČENÍ.

Ingrediencí, díky které tohle všechno email marketing umí, je vaše snaha POMÁHAT a až pak prodávat. A jak můžete svým kontaktům pomáhat?

  • Ukažte jim, jak mohou vaše produkty používat.
  • Pomožte jim, jak nejlépe daný produkt vybrat, aby … (neplatili zbytečně, ušetřili čas… atd.)
  • Ukažte jim řešení jiného problému, se kterým se pravděpodobně potýkají.
  • Připomeňte jim nákup. (Není čas na další 30 denní kontaktní čočky?)
  • atd.

Pokud nevíte, s čím můžete svým potenciálním a stávajícím zákazníkům pomoci, můžete vyzkoušet některou z následujících možností:

  • Vžijte se do jejich kůže
    Představte si svého ideálního zákazníka, jaké má potřeby, jaké má obavy a strachy, co asi potřebuje vědět, co by na vás zabralo, abyste nakoupili hned? Co ještě potřebujete vědět?
  • Zeptejte se známých či rodiny
    Pokud jste už moc ponořeni do toho, co děláte a máte pocit, že zákazníci přece všechno vědí, nebo si to snad dokáží vygooglit stejně jako vy, zeptejte se radši svého partnera či partnerky nebo příbuzných.
  • Podívejte se ke konkurenci
    Ale pozor, neopisujte. 🙂 Nepředpokládám, že to vaše konkurence musí dělat lépe než vy. Zkuste se inspirovat. Třeba vám při prohlížení jejich stránek dojde, co vám tam jako zákazníkovi chybí a zjistíte, jak můžete svým zákazníkům více pomoct také vy.
  • Zeptejte se jich 🙂
    Je to asi to nejjednodušší, co můžete udělat. Zeptejte se svých zákazníků, co by jim pomohlo při nákupu a co postrádají. Těch potenciálních se můžete zeptat, jak jim můžete s výběrem pomoci.

Jak začít s email marketingem?

Vyberte si správný email marketingový nástroj. Vzhledem k tomu, že jste na našich stránkách, jistě víte, že se SmartEmailingem můžete mít účet zdarma až pro 200 kontaktů. Pokud ho ještě nemáte, zřídit si jej můžete ZDE.

Umístěte na své stránky webový formulář a začněte sbírat kontakty. (Ještě než se do toho pustíte, seznamte se s právním minimem pro budování databáze.)

Naimportujte své kontakty do SmartEmailingu.

Vytvořte svou email marketingovou strategii. Potřebujete se podívat na cestu svého zákazníka. Ujasnit si kdy, co a komu budete posílat. To všechno už si ale povíme v dalším článku, na který se můžete těšit.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *