Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Ježíšek z Kytary.cz to rozbalil a doručil dárky i konverze

Ve vrcholící předvánoční sezóně se e-mail marketing ukázal jako nejlepší Ježíškův pomocník pro e-shop Kytary.cz. S týmem Kytary.cz jsme vytvořili chytrou kampaň, která bodovala u zákazníků i odborné poroty WebTop100.

Jak naplno využít předvánoční období? Cílem bylo vytvořit pro Kytary.cz vánoční kampaň, která bude rezonovat s hodnotami značky, nabídne zákazníkům skutečnou přidanou hodnotu a zároveň bude originální a zábavná. Jak můžeme zákazníkům usnadnit výběr dárků pro jejich blízké a zároveň zvýšit prodej? Odpověď nás přivedla ke kampani s jasným posláním – nezbláznit se z Vánoc – a tak jsme spustili Ježíškovo psychologické poradenství. 

Vánoční kampaň pro rok 2023 jsme složili ze dvou částí:

Ježíškova poradna

Miniseriál, který po dobu pěti týdnů doručí celé databázi ty nejvychytanější tipy na TOP produkty z jednotlivých kategorií (dárky pro děti, dárky pro dámy, dárky pro pány, atd.).A

Ježíšek tě vidí

Vyladili jsme stávající shopping intention kampaň a dali jí vánoční poselství a kabát. 

E-mailingový mini seriál

Poradna bez rizika? Zákazníci Kytary.cz nejsou zvyklí na plošný e-mailing. Na Kytary.cz se vždy personalizuje na základě předchozích nákupů a chování na webu. To nefunguje v moment, kdy chcete, aby zákazníci nakoupili pro jiné a ne jen pro sebe. Poradna tedy chodila plošně a každý týden doručila tipy z jedné kategorie zboží. Odkazy z e-mailu odváděly zákazníky na web do speciální sekce s Ježíškovými tipy.
Co odhlášení? Lidí, které mohou štvát předvánoční e-mailingy není málo. Pro ně vzniklo speciální tlačítko pro odhlášení odběru z vánoční kampaně. Zákazník si tak mohl odhlásit Ježíškovu poradnu, ale nepřišel o svůj pravidelný personalizovaný e-mailing. 

Vánoční shopping intention kampaň

Kampaň Ježíšek tě vidí poradnu doplnila. Jednalo se o shopping intention kampaň – předmět si prohlížíte na webu a za čas vám přijde e-mail s připomenutím těchto produktů. 
Pro naše účely se kampaň vyladila a oblékla do vánočního kabátu a přidala poselství. E-mail jste totiž měli možnost se svými vytouženými produkty přeposlat někomu, kdo by vás jimi mohl pod stromečkem překvapit. 

„Důležitou součástí kampaně byl tone of voice značky, který se navzdory adventu nezměnil a většina těch, kdo otevřeli první díl poradny, otevřela i všechny následující.“

Technické řešení kampaně

Ježíškova poradna evokovala psychologické poradenství. Odesílatelem nebyly typicky Kytary.cz, ale “Ježíšek z Kytary.cz”. Vytvořili jsme speciální vánoční vizuál šablon. Pro dosažení optimálního vzhledu na různých displejích jsme navrstvili tři obrázky na sebe (balicí papír, mašli a produkt), každý s individuálním kaskádovým stylem, což zajistilo jejich responzivitu a estetický dojem na každém zařízení. Pro odhlášení jen ze seriálu vznikla na webu Kytary.cz speciální dopadová stránka, která ujistila zákazníky, že další tipy na dárky nebudou zasílány.

Vše se odesílalo v jednom scénáři, který systematicky vyhodnocoval odhlášení a vyřazoval odpovídající kontakty. Zároveň segmentoval podle různých faktorů, jako je pohlaví (pro personalizaci tipů na dárky – ženy, muži), nebo reflektoval úroveň angažovanosti zákazníků.

E-mailingový seriál doplnila zmíněná optimalizace stávající shopping intention kampaně, kterou jsme nazvali Ježíšek tě vidí. Technické provedení kampaně zahrnuje automatizovaný systém, který sleduje vaše interakce na webu, zajišťuje doručení e-mailů ve vhodnou dobu a nabízí produkty, které jste si prohlíželi. V rámci vánoční optimalizace získali zákazníci možnost přeposlat zprávu někomu ze svého okolí a informovat ho tak o svém vánočním přání. Do e-mailu jsme přidali tlačítko “Přeposlat e-mail Ježíškovi”, pod kterým byl vložen forward link. Tento odkaz otevře okno s e-mailovým klientem a předvyplní v něm text odkazující na uloženou online verzi vašeho “Ježíšek tě vidí” e-mailu. 

Čísla? Máme! Pojďme na výsledky

Stěžejní metrikou pro nás byl komplexní pohled na úspěšnost vánočních kampaní, včetně jejich dopadu na retenční prodej, zapojení zákazníků a celkovou návratnost investic.

  • Open rate poradny se u aktivního publika pohyboval kolem 42–48 %.
  • Zaujalo nás, že z těch, kdo si první díl otevřeli, si následně všechny další vydání nenechalo ujít 64 % zákazníků. 
  • Odhlášení zůstalo v normálu. 
  • Jak kampaň přispěla konverzím na webu? Poradna přinesla 25 % z celkového výdělku prosincových newsletterových rozesílek.
  • Poradna generovala o 175 % více objednávek, než akce nabízející dopravu zdarma. Navíc dosáhla o 17 % vyššího počtu objednávek, než kampaně se slevovými kupóny.
  • “Ježíšek tě vidí” přivedla o 31 % více uživatelů na web ve srovnání s běžnou shopping intention kampaní. 
  • Podíl doměřeného vlivu “Ježíšek tě vidí” na celkovém výsledku shopping intention dosáhl 60 % za pouhých 9 dní, kdy kampaň běžela. 

Co si z toho můžete vzít i vy?

  • Nebojte se tematických seriálů v průběhu roku, ale dejte možnost se z nich odhlásit. 
  • Nebojte se své vánoční kampaně doplnit o shopping intention kampaň ve vánočním kabátě. Shopping intention kampaně obecně dosahují skvělých výsledků.
  • Sezónní kampaně a optimalizace mají smysl a významně přispívají jak k angažovanosti zákazníků, znatelnému nárůstu objednávek a celkového výdělku z e-mail marketingu. Cokoli, co podpoří angažovanost zákazníků a váš brand, přispívá k celkové retenci a to je důležité!

Chcete si zkusit něco podobného?

Na kampani s Kytary.cz spolupracovala naše e-mail specialistka Denisa Vávrová a náš bývalý kolega Jan Krčmář. Inspirujte se, nebo je zkuste přizvat ke své kampani a uvidíte, jak to bude fungovat. Nejen Ježíšek dělá zázraky na počkání!

naty

Natália Smolka

SaaS aplikace mě baví už hodně dlouho, ale až ve SmartEmailingu jsem si uvědomila, jak dokáží pomoct a ulehčit práci marketérům nebo obchodníkům. Jako marketingová specialistka ukazuji světu, že i nemožné se stává skutečným.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e-mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.