Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Proč a jak pracovat s transakčními e-maily

Transakční e-mail je typ automatizovaného e-mailu, který je spouštěn událostmi, interakcemi nebo preferencemi v rámci služby nebo aplikace. Často slýcháme, že transakční e-maily stačí jednou nastavit a dále jen tiše přinášejí peníze. To však úplně neplatí. 

Téměř každá firma se spoléhá na transakční e-maily, jako jsou například potvrzení o objednávce, odeslání zboží, informace o doručení, elektronický doklad, připomenutí plateb nebo resetování hesla. Dále také na e-maily, které jsou spouštěny určitými událostmi nebo chováním zákazníků – přístupy do členské sekce, vytvoření zákaznického účtu nebo informace o vyzvednutí objednávky.

Tyto e-maily patří mezi nejúčinnější nástroje e-mail marketingu. Tyto automatizované e-maily jsou klíčovou součástí marketingové strategie a často generují významnou část příjmu značky z e-mailu. Podle výzkumu, který prováděl Litmus, 33% značek generuje více než 25% svých příjmů z e-mailů skrze transakční nebo událostmi spuštěné e-maily. A ohromujících 11% značek připisuje více než 50% svých e-mailových příjmů automatizovaným e-mailům.

Proč se k transakčním e-mailům vracet ? 

Většina značek vkládá úsilí do optimalizace e-mailů a testování pouze jednorázových marketingových kampaní. Transakční a automatizované e-maily jsou často jednou nastaveny a poté ponechány v běhu bez jakékoliv následné revize.

Transakční a automatické e-maily mají pověst programů “nastavte je a zapomeňte na ně”. Často se u marketérů setkáváme s názorem, že je chválí jako jeden z hlavních důvodů, proč takové e-maily používat – jakmile je nastavíte, jednoduše vám plynou peníze a už na nich nikdy nebudete muset pracovat znovu. Tento postup však nemůže být dále od pravdy.

Mezi důvody revize patří:

  • Častá změna podpory HTML ze strany e-mailových klientů
  • Změny algoritmů u filtrů nevyžádané pošty
  • Úpravy webu a vstupních stránek
  • Aktuálnost obsahu ve vašich e-mailech

Může se stát, že e-mailoví klienti bez upozornění pozmění nebo upustí od podpory pro HTML a jiných klíčových komponentů e-mailu. Následkem toho pak e-mail, který vypadal skvěle včera, se dnes může zobrazovat nekorektně. Filtry nevyžádané pošty neustále mění své algoritmy a e-mail, který se vždy dostal do doručené pošty, může být najednou označen jako spam. Vstupní stránky se aktualizují nebo přesouvají a vaše odběratele, kteří kliknou na zastaralé odkazy, pošlou na nefunkční webové stránky. Je také důležité nezapomínat na kontrolu textů v e-mailech. Sdělení, která mohou běžně být v pořádku, mohou třeba v současné době pandemie vyznívat úplně jinak, necitlivě. 

Existuje tedy spousta věcí, které se mohou změnit – a tím zkazit účinnost vašich automatizovaných e-mailů.

Jako příklad si vezměme potvrzení o objednávce. Chyba v kódu nebo změna v mobilním e-mailovém klientovi způsobí, že e-mail vypadá zcela nefunkčně. Výsledkem je negativní zážitek pro vašeho zákazníka, což může mít za následek i snížené nadšení pro váš produkt.

Automatizované e-maily jsou tedy dvousečnou zbraní. Když jsou v pořádku, dosahují obchodních výsledků jako žádný jiný kanál. Pokud se v nich ale nachází zásadní chyba, na vašich obchodních výsledcích to bude okamžitě znát. Značky, které své transakční e-maily neoptimalizují a pravidelně netestují, nechávají peníze na stole.

Jak zajistit, aby vaše transakční e-maily vypadaly pokaždé skvěle?

Pokud chcete, aby vaše automatizované a transakční e-maily poskytovaly skvělé zážitky vašim odběratelům a dosahovaly obchodních výsledků, nespoléhejte, že vás na chyby upozorní až vaši odběratelé. Zaveďte raději pravidelné testováníkontrolu, abyste se ujistili, že vaše e-maily vypadají skvěle, fungují a jejich obsah je aktuální.

Transakční a automatizované e-maily byste měli revidovat každé 3 měsíce. Riziko, že odběratelům nedopatřením připravíte nepříjemný zážitek a negativně tím ovlivníte obchodní výsledky, je zkrátka příliš vysoké. Nastavte si proces pravidelné kontroly. E-maily, u kterých se prokáže nejvyšší návratnost – například e-maily o opuštěném košíku nebo oznámení o doplnění zboží – doporučujeme kontrolovat ještě častěji.

Většina firem tuto příležitost k optimalizaci svých transakčních e-mailů nevyužívá a své automatizované e-maily kontrolují pouze nárazově a náhodně, což zvyšuje veškerá rizika doručení špatně se zobrazujících e-mailů cenné zákaznické základně.

Jedním z hlavních důvodů nedostatečně častých kontrol automatizovaných e-mailů je úsilí, které je tomu potřeba věnovat. Udržování pulzu transakčních e-mailů a jejich ruční testování se může zdát jako nemožný úkol, zejména u značek, které provozují program s velkým množstvím automatických e-mailů. Proto existují nástroje, které tuto práci významně zjednoduší. 

Získejte maximum ze svých automatizovaných e-mailů, aniž byste namáhali své interní zdroje!

Kateřina Fišerová
Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.