Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Proč a jak pracovat s transakčními e-maily

Transakční e-mail je typ automatizovaného e-mailu, který je spouštěn událostmi, interakcemi nebo preferencemi v rámci služby nebo aplikace. Často slýcháme, že transakční e-maily stačí jednou nastavit a dále jen tiše přinášejí peníze. To však úplně neplatí. 

Téměř každá firma se spoléhá na transakční e-maily, jako jsou například potvrzení o objednávce, odeslání zboží, informace o doručení, elektronický doklad, připomenutí plateb nebo resetování hesla. Dále také na e-maily, které jsou spouštěny určitými událostmi nebo chováním zákazníků – přístupy do členské sekce, vytvoření zákaznického účtu nebo informace o vyzvednutí objednávky.

Tyto e-maily patří mezi nejúčinnější nástroje e-mail marketingu. Tyto automatizované e-maily jsou klíčovou součástí marketingové strategie a často generují významnou část příjmu značky z e-mailu. Podle výzkumu, který prováděl Litmus, 33% značek generuje více než 25% svých příjmů z e-mailů skrze transakční nebo událostmi spuštěné e-maily. A ohromujících 11% značek připisuje více než 50% svých e-mailových příjmů automatizovaným e-mailům.

Proč se k transakčním e-mailům vracet ? 

Většina značek vkládá úsilí do optimalizace e-mailů a testování pouze jednorázových marketingových kampaní. Transakční a automatizované e-maily jsou často jednou nastaveny a poté ponechány v běhu bez jakékoliv následné revize.

Transakční a automatické e-maily mají pověst programů “nastavte je a zapomeňte na ně”. Často se u marketérů setkáváme s názorem, že je chválí jako jeden z hlavních důvodů, proč takové e-maily používat – jakmile je nastavíte, jednoduše vám plynou peníze a už na nich nikdy nebudete muset pracovat znovu. Tento postup však nemůže být dále od pravdy.

Mezi důvody revize patří:

  • Častá změna podpory HTML ze strany e-mailových klientů
  • Změny algoritmů u filtrů nevyžádané pošty
  • Úpravy webu a vstupních stránek
  • Aktuálnost obsahu ve vašich e-mailech

Může se stát, že e-mailoví klienti bez upozornění pozmění nebo upustí od podpory pro HTML a jiných klíčových komponentů e-mailu. Následkem toho pak e-mail, který vypadal skvěle včera, se dnes může zobrazovat nekorektně. Filtry nevyžádané pošty neustále mění své algoritmy a e-mail, který se vždy dostal do doručené pošty, může být najednou označen jako spam. Vstupní stránky se aktualizují nebo přesouvají a vaše odběratele, kteří kliknou na zastaralé odkazy, pošlou na nefunkční webové stránky. Je také důležité nezapomínat na kontrolu textů v e-mailech. Sdělení, která mohou běžně být v pořádku, mohou třeba v současné době pandemie vyznívat úplně jinak, necitlivě. 

Existuje tedy spousta věcí, které se mohou změnit – a tím zkazit účinnost vašich automatizovaných e-mailů.

Jako příklad si vezměme potvrzení o objednávce. Chyba v kódu nebo změna v mobilním e-mailovém klientovi způsobí, že e-mail vypadá zcela nefunkčně. Výsledkem je negativní zážitek pro vašeho zákazníka, což může mít za následek i snížené nadšení pro váš produkt.

Automatizované e-maily jsou tedy dvousečnou zbraní. Když jsou v pořádku, dosahují obchodních výsledků jako žádný jiný kanál. Pokud se v nich ale nachází zásadní chyba, na vašich obchodních výsledcích to bude okamžitě znát. Značky, které své transakční e-maily neoptimalizují a pravidelně netestují, nechávají peníze na stole.

Jak zajistit, aby vaše transakční e-maily vypadaly pokaždé skvěle?

Pokud chcete, aby vaše automatizované a transakční e-maily poskytovaly skvělé zážitky vašim odběratelům a dosahovaly obchodních výsledků, nespoléhejte, že vás na chyby upozorní až vaši odběratelé. Zaveďte raději pravidelné testováníkontrolu, abyste se ujistili, že vaše e-maily vypadají skvěle, fungují a jejich obsah je aktuální.

Transakční a automatizované e-maily byste měli revidovat každé 3 měsíce. Riziko, že odběratelům nedopatřením připravíte nepříjemný zážitek a negativně tím ovlivníte obchodní výsledky, je zkrátka příliš vysoké. Nastavte si proces pravidelné kontroly. E-maily, u kterých se prokáže nejvyšší návratnost – například e-maily o opuštěném košíku nebo oznámení o doplnění zboží – doporučujeme kontrolovat ještě častěji.

Většina firem tuto příležitost k optimalizaci svých transakčních e-mailů nevyužívá a své automatizované e-maily kontrolují pouze nárazově a náhodně, což zvyšuje veškerá rizika doručení špatně se zobrazujících e-mailů cenné zákaznické základně.

Jedním z hlavních důvodů nedostatečně častých kontrol automatizovaných e-mailů je úsilí, které je tomu potřeba věnovat. Udržování pulzu transakčních e-mailů a jejich ruční testování se může zdát jako nemožný úkol, zejména u značek, které provozují program s velkým množstvím automatických e-mailů. Proto existují nástroje, které tuto práci významně zjednoduší. 

Získejte maximum ze svých automatizovaných e-mailů, aniž byste namáhali své interní zdroje!

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 2MB (0.39% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.