![Reshoper 2023](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/Reshoper_4-768x403.jpg)
![Reshoper 2023](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/Reshoper_4-768x403.jpg)
Umělá inteligence, AI, ChatGPT, hmmm, dobrá káva u stánku SmartEmailingu, Jasper, Midjourney, mňam, tousty, Dalle-2, Synthesia… A – e-mailing! Tak to byl v kostce 5. ročník veletrhu Reshoper. Ale tak – samozřejmě nechyběla stovka vystavovatelů, 25 profíků v poradenské zóně a 26 nabitých přednášek nejen pro e-shopaře a markeťáky. Co vás na veletrhu rozhodně nemělo minout? Mrkněte se… 🙂
Co vám budeme povídat, AI nám zněla v uších po Reshoperu ještě dlouho. Tak co by ne, dáme tomu šanci…
![Ukázka z ChatGPT](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image3.png)
![Ukázka z ChatGPT](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image3.png)
No co už. Napíšeme to tedy hezky po staru – ručo fučo.
TOP přednášky: Jak e-shopům pomůže umělá inteligence?
Zatímco na loňském ročníku veletrhu byl Jan Černý z DataBreakers se svojí jedinou přednáškou o AI tak trochu mimozemšťan, letos věnovali prostor umělé inteligenci hned 4 řečníci a okrajově zazněla snad v každém povídání. Vytáhli jsme z nich to nejlepší a jsme zvědaví, kam dospěje téma AI na Reshoperu 2024. 🙂
Lukáš Matějka: Doporučování produktů pro Pilulka.cz založené na aktuálním chování uživatelů pomocí AI
Téma umělé inteligence otevřel svou case study Lukáš Matějka, Head of Fast Data v Lundegaard. Na příkladu e-shopu Pilulka.cz ukázal, jak pomocí nástroje Zoe.ai nabízet návštěvníkům webu co nejrelevnatnější produkty. Jak to funguje? Jednoduše – AI v pozadí sleduje, analyzuje a v reálném čase vyhodnocuje každý návštěvníkův krok. Podle jeho chování pak obchodu nabídne několik možností, jak nakupujícímu nabídnout produkty jemu šité na míru.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
AI bude jen tak dobrá, jak dobrá máte svá data. Je nutné hledat různé vazby, a to jde až od určitého objemu dat.
Lukáš Matějka
![Lukáš Matějka na Reshoperu](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image4-768x432.jpg)
![Lukáš Matějka na Reshoperu](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image4-768x432.jpg)
Vladimír Šandera: Chatboti, AI a ChatGPT. Co dnes dokáže umělá inteligence?
Používáte na svém webu nebo v aplikaci chatbota? Pak vás neměla minout přednáška Vladimíra Šandery, CEO a cofoundera Smartsupp.com. Ukázal na několika praktických příkladech, jak by (ne)měla vypadat komunikace chytrého chatbota – zatímco Air Bank by dostala za chatbota, který umí i vtipkovat, zlatého bludišťáka, Asko s klikacím chatbotem moc parády neudělá.
Podle Vladimíra se právě ocitáme v bodu zlomu, co se AI týče. Možnost využití umělé inteligence bude pro e-shopy čím dál levnější, protože si nebudou muset vyvíjet vlastní řešení, ale použijí již existující.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
Magic je v kombinaci chatbota a živé komunikace. Ne všechny dotazy dokáže AI zodpovědět. Proto si živé lidi na supportu ještě určitě ponechejte.
Vladimír Šandera
Petr Kováčik: Je AI cesta k efektivitě, nebo pouze zajímavý experiment?
A rovnou na svou otázku Petr Kováčik odpovídá: AI je naprostá revoluce – game changer! A tak ve své přednášce ukázal, jaké zázraky AI dokáže. Třeba přeformulovat projev Andreje Babiše ve sněmovně tak, že mu konečně všichni rozumí. Ehm. Zmínil také, že e-commerce by se měla přiblížit kamenným obchodům. Tam je totiž vždycky někdo živý, kdo vám rychle poradí – a tuhle roli může už brzy zastávat AI asistent prodeje. A co když odpoví špatně, ptáte se? I žena za pultem může odpovědět špatně, namítl by Petr Kováčik.
Jaké AI nástroje řečník doporučuje?
- Deep-image.ai (editor obrázků pro odstranění pozadí apod.)
- Flair.ai (pro tvorbu life-stylových produktových fotek)
- Mokker.ai (pro úpravu produktových fotek – se zaměřením na nábytek)
- Lovo.ai (pro tvorbu voiceoveru k videu, který zní jako skutečný člověk, ne robot)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/02/quote.png.png)
90 % činností, které děláme, jsou repetetivní činnosti a může je úplně klidně dělat robot.
Petr Kováčik
2 bonusové přednášky: Kdepak AI – to e-mailing ovládne svět
Jak bychom mohli vynechat dvě přednášky o e-mailingu, který je nedílnou součástí marketingové strategie všech úspěšných e-shopů. 🙂 Slova se chopil na Konferenci Pavel Pola, e-mailingový expert a CEO v Etnetera Activate, a v Partnerské zóně rozezněla repráky Denisa Vávrová, e-mail marketingová specialistka ve SmartEmailingu.
Denisa Vávrová: Personalizace obsahu v e-mailingu Megapixelu, která vyhrála WebTop100
Může obsah vydělávat a budovat pevné vztahy se zákazníky? Může! A naše specialistka Denisa Vávrová to ukázala na příkladu e-shopu Megapixelu, kde se podařilo spojit pokročilou e-mailingovou automatizaci ve SmartEmailingu a data z CDP platformy Meiro. A děly se věci. 🙂 Třeba že e-maily s vloženým personalizovaným obsahem dosáhly o 49 % vyšší proklikovosti než klasické produktové newslettery. Snad i proto získal tento počin v roce 2022 první místo na WebTop100 v kategorii Retenční marketing.
![Denisa Vávrová na Reshoperu](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image6-768x432.jpg)
![Denisa Vávrová na Reshoperu](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image6-768x432.jpg)
Pavel Pola: Využijte naplno svou zákaznickou databázi
Máte databázi kontaktů? A neutápíte v ní zbytečně peníze? Pavel Pola ve své (zkušenostmi nabušené) přednášce představil 3 klíčové strategie k úspěchu:
- Získejte co nejvíce kontaktů
Ale samozřejmě tak, aby to bylo košér pro vás, vaše zákazníky i e-mailové providery, takže: sbírejte kontakty v souladu s legislativou a dejte si pozor na spamové pasti – tedy používejte správný validátor a double opt-in.
- Nezapomeňte své zákazníky přivítat
Nachystejte si cílenou automatizovanou uvítací kampaň pro nové kontakty – představte jim svou značku a nováčky segmentujte (třeba podle frekvence nákupů a jejich útraty).
- Přilákejte zpět ztracené zákazníky
Možná jste jim věnovali málo péče, možná je váš e-mailing nezaujal. Ale pořád je šance – zkuste neaktivní kontakty přilákat třeba klubovými výhodami a správnou personalizací obsahu v e-mailu.
![Reshoper a Pavel Pola](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image1-768x417.jpg)
![Reshoper a Pavel Pola](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image1-768x417.jpg)
🎧 Mimochodem, už jste slyšeli podcast Ze života e-mailu s Pavlem Polou? Sluchátka do uší – tentokrát na téma Zvyšování výkonnosti e-mailu:
Vykopli jsme bomba novinku: RFM analýza pro e-shopy
Naši e-mailoví specialisté se na stánku – jako obvykle – nezastavili. Ale přece propotili o pár triček víc. Představili vám totiž novou službu, kterou SmartEmailing nabízí – RFM analýzu. Co to je? Ve zkratce – vaše e-shopová data o zákaznících si vezmou pod křídla naši e-mailingoví a datoví profíci a navrhnou vám nejlepší strategii, jak nevyhazovat peníze z okna, jak nepřicházet o zákazníky a jak oslovovat ty s největším potenciálem.
![RFM analýza SmartEmailing](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image2-768x667.png)
![RFM analýza SmartEmailing](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image2-768x667.png)
Káva, která pomáhá: Nadaci poputuje přes 12 000 korun
Co naopak nebylo nové? Voňavá a řadou konferencí prověřená káva od Naber v čele s baristou Vaškem a zdravé sladké dobroty od Vitalvibe. Káva na našem stánku ale tentokrát nesla jedno velké poslání – pokud vám vykouzlila úsměv na rtech, mohli jste přihodit dobrovolný příspěvek do kasičky. A tak se díky vám podařilo vybrat skvělých 6 143 korun. SmartEmailing částku zdvojnásobil, proto nadaci Úsměv nejen pro Kryštofa, se kterou dlouhodobě spolupracujeme, poputuje částka 12 286 Kč. Děkujeme! 🙏
![SmartEmailing na Reshoperu](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image5-768x513.jpg)
![SmartEmailing na Reshoperu](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2023/05/image5-768x513.jpg)
Na závěr pár AI přísloví
- Cvik dělá mistra – i v AI
- Kuj AI železo, dokud je žhavé
- Důvěřuj, ale prověřuj, protože 👉 i AI se někdy utne
Děkujeme, že jsme se s vámi mohli potkat. Těšíme se na Reshoper 2024!