Někteří zákazníci přicházejí s „originálními“ nápady, jak začnou dělat email marketing ve své firmě. Kde seženou kontakty, co na ně pošlou, jak často… Většina z nich koresponduje s 26 úsměvnými body z knihy Davida Kirše „Miliónový email“, kterým rozhodně nemůžeme email marketing říkat.
Které to jsou?
- Email marketing není jednorázové odeslání prodejní nabídky služeb nebo produktů na seznam „někde“ získaných kontaktů. Tomu se říká spam.
- Email marketing není sbírání email adres po internetu. Je jedno, jestli to dělá vaše asistentka nebo chytrý prográmek.
- Email marketing není ani o kupování databází kontaktů. To je jen lépe zabalený bod 2.
- Email marketing není jen posílání měsíčního newsletteru.
- Email marketing není posílání 20 zlevněných produktů s obrázky každý týden.
- Email marketing není, když se nemůžu z odběru emailů jednoduše odhlásit.
- Email marketing není, když se v každém emailu prodává horem spodem.
- Email marketing není, když se minutu dívám na email a nechápu, co mi chcete říct.
- Email marketing není, když mě zaujalo, co jsem dostal, ale nevím, co mám udělat dál.
- Email marketing není televize, která chrlí reklamní sdělení plošně na lidi.
- Email marketing není posílat pořád dokola na neplatné nebo duplicitní adresy.
- Email marketing není posílat příliš často a obtěžovat.
- Email marketing není posílat hromadně přes Outlook nebo Gmail.
- Email marketing není, když vidím jen prázdný email, pokud nemám stažené obrázky.
- Email marketing není, když nesleduji úspěšnost kampaní a statistiky čtení.
- Email marketing není, když se neví, proč se email posílá a jaký má cíl.
- Email marketing není, když se posílá A4 textů.
- Email marketing není, když se posílají 5 MB přílohy.
- Email marketing není, když se nevyužívá web na sběr relevantních kontaktů.
- Email marketing není, když se kontakty nesbírají na prodejně.
- Email marketing není, když není souhlas se zasíláním.
- Email marketing není, když není optimalizovaný email pro různé email prohlížeče.
- Email marketing není, když se posílají stejné emaily pořád dokola ručně.
- Email marketing není mít po každém mailingu plnou schránku vrácených emailů.
- Email marketing není, když se zapomíná, že email čte na druhé straně člověk.
- Email marketing není, když by si odesílatel sám nepřečetl email, který posílá.
Fajn, řeknete si. Tohle všechno byly i naše nápady, jak dělat email marketing. Jak tedy jinak? Jak dělat ten marketing prostřednictvím emailu? Inspiraci můžete najít v článcích níže či ve videu.
5 tipů na psaní emailových kampaní
VIDEO: 3 kroky, jak rychle integrovat email marketing do podnikání
Držíme palce při vašich prvních pokusech či při zdokonalování.
Za tým SmartEmailingu