Co je email marketing

Co není email marketing jsem psal nedávno, dnes o tom, co je email marketing. Jak může nastartovat vaše podnikání. Jak funguje. Jak z něj vytěžit co nejvíce.

„Ti nejúspěšnější podnikatelé dnešní doby nejsou obchodníci. Jsou to tvůrci, inspirátoři, pomáhají lidem a mění jejich život k lepšímu.“

Přečtěte si tu větu znovu. Myslím, že je v ní schována podstata email marketingu a podnikání v současnosti vůbec. Pokud pochopíme základy, pak můžeme budovat dále. Pokud základy nemáme, může nám vše jednou spadnout na hlavu.

Tak přestaňte emailem jen prodávat a začněte pomáhat. Komunikujte řešení na problémy zákazníků. Nabízejte rady, informace a pomoc. Jen tak vám zákazníci začnou věřit. Možná jste si všimli, že zákazníci kupujou u těch, ke kterým mají důvěru. Ke komu mají vztah. A k budování vztahu a důvěry email marketing slouží.

Na jakých základech stojí email marketing

Než se pustíte do posílání emailů, zastavte se a přemýšlejte, jak řešíte tyto základní oblasti, spojené s email marketingem.

  1. Na strategii marketingu ve firmě
  2. Na hodnotném obsahu
  3. Na zabalení obsahu do čitelné formy
  4. Na budování databáze
  5. Na odeslání a vyhodnocení kampaně
  6. Na přepnutí na autopilota
  7. Na hýčkání zákazníků

K čemu slouží Email Marketing

Kde bude email marketing ve firmě sloužit:

  • Ke komunikaci, která buduje důvěru a vztah.
  • K předprodejní, prodejní a poprodejní komunikaci.
  • K doručováního a hodnotného kvalitního obsahu.
  • K připomínání, že pořád existujete.
  • K doručení zprávy zákazníkovi rychle a levně.

Není to jen o posílání emailů, musíte je mít nejdříve komu posílat:

  • K budování databáze kontaktů.
  • K získávání pozornosti na webových stránkách.
  • K udržení pozornosti poté, co získáte kontakt.

A zavedením poctivého přístupu vás na konci čeká odměna:

  • Ke zvýšení návštěvnosti vašich stránek.
  • K ušetření času a manuální práce.
  • K vyvolání akce a aktivity příjemce.
  • K prodeji.

Podívejte se prosím na seznam výše a odpovězte si, co z uvedeného používáte vy. Pokud je to jen jeden bod, ten poslední 🙂 není to ta pravá cesta.

Ještě doplňme, co vše současný email marketing s využitím moderních nástrojů umí a dokáže v praxi.

S čím vám pomůže email marketing

  1. Pomocí newsletteru upozorňujete na aktuální dění a poskytujete hodnotný obsah.
  2. Rozezílání hromadných emailů spolehlivě a bezpečně na stovty nebo sto tisíce adres.
  3. Registračními web formuláři na stránkách získáváte kontakty
  4. Odešlete automaticky požadované informace registrovaným
  5. Udržujete další pravidelný kontakt vhodnými autorespondery
  6. Automaticky odhlašuje příjemce odkazem v emailu
  7. Sledujete statistiky, kdo otevírá emaily a kliká na odkazy
  8. Měříte a vyhodnocujete úspěšnost kampaní a to, co příjemce zajímá
  9. Využíváte A/B testovaní pro nejvyšší konverze
  10. Vyhodnocujete vrácené emaily a čistíte databázi
  11. Používáte optimalizované šablony pro profesionální vzhled emailů.

Proč dělat Email marketing. Proč budovat databázi.

Když se podíváme, co na Internetu v současné chvíli děláme, na prvním místě je pořád čtení emailů. A tak máme jeden cíl, vytvořit strategii, aby příjemce přečetl tu naši zprávu, aby mu přinesla užitek, pomohla mu, a aby na ni zareagoval.

Databáze je váš zlatý důl, zapomeňte na kupování databází a začněte budovat postupně seznam vašich potenciálních zákazníků.

Proč je Email marketing v současné době tak atraktivní

Je měřitelný, jako většina věcí na internetu.

Je okamžitý, to znamená, když si řeknete, že pošlete nějakou informaci teď, bude doručena téměř okamžitě.

Je zábavný, hlavně když sledujete statistiky a sledujete, kdo kliká nebo nekliká na vaše emaily.

Je cílený. Pokud pracujete se segmenty a máte filtrovanou databázi, tak můžete velmi přesně posílat zprávy na konkrétní příjemce.

Je automatický, nastavíte věci jednou a pak už pro vás vše pracuje. Systém funguje klidně měsíce nebo i roky a doplňuje velmi dobře ostatní aktivity.

Je levný, pokud srovnáme s jinými marketingovými kanály a možnostmi propagace a komunikace s klienty.

Když web neplní funkci

Firmy utrácejí hodně peněz za to, aby měly pěkný web, aby dělaly dobře SEO, PPC a jiné online aktivity. Ale pak neudělají nic pro to, aby na stránkách návštěvníka zaujali, nabídli mu něco zajímavého a řekli si o kontakt. Pokud to neděláte, váš web postrádá obchodní smysl a je jen elektronickým letákem.

Jak si žije email marketing

I v email marketingu žijeme často v kruhu. Na té jedné straně je to získávání kontaktů, rozeslání kampaně, reakce na kampaň. Na té druhé straně je to odhlašování kontaktů.

Naším cílem je kolečko optimalizovat. To znamená, že připravíme kvalitní email, správně ho doručíme, uděláme ho tak, aby ho co nejvíce lidí otevřelo. V ideálním případě si ho přečtou a prokliknou se, zareagují na akci, které ve zprávě bylo.

My vše na konci změříme, zjistíme, jak byl nebo nebyl email úspěšný a snažíme ho upravit a změnit tak, aby bylo příště kolečko ještě o něco lepší.

Nelekejte se mnoha věcí v email marketingu. Postupujte krok za krokem, jednoduchými věcmi a postupně přidávejte další.

Ale nečekejte dlouho, už teď je možná na vašich stránkách návštěvník, kterému byste mohli brzy poslat email. A pak z něj udělat zákazníka.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 688 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. As we say in England – spiffing!

  2. Here a user can get the more things for the all information for the touch display and its so hard for you if you do not read this article for the work.

  3. this is a very intresting topic so very exclusive and positive think in article any problem so search now http://bingrewards.info is a search engine

  4. Ahoj, to je Kate, bylo to úžasné čtení. Máte spoustu informací o e-mailovém marketingu a co dělat a co ne. Díky za produktivní článek.

  5. Here a user can get the more things for the all information for the touch display and its so hard for you if you do not read this article for the work.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů