5 tipů, jak budovat přehlednou e-mailovou databázi

List management je v e-mail marketingu nezbytný k údržbě databáze kontaktů. Jeho účelem je zachovat pořádek v seznamu příjemců tak, aby byla rozesílka efektivnější z hlediska zlepšení statistik nebo snížení spam skóre. Zároveň je důležitý třeba ve světle přicházejícího nařízení GDPR. Inspirujte se našimi 5 tipy, díky kterým vám správa kontaktů přinese lepší výsledky.

Vybudujte si přehlednou e-mailovou databázi.

Snadné přihlášení

Přihlášení do vašeho newsletteru byste zájemcům měli co nejvíce usnadnit. To v praxi znamená dát přihlašovací box na nejviditelnější místa všech podstránek vašeho webu s dobrou návštěvností. Zároveň by vždy měl být ihned rozpoznatelný – opatřete ho velkým a jasným titulkem a jednoznačně odlište od okolí. Box určitě umístěte také do horní části každé stránky webu – návštěvník musí mít možnost přihlášení k odběru, kdykoliv si vzpomene.

E-mail za hodnotu

Motivujte návštěvníky webu k tomu, aby vám na sebe nechali e-mailový kontakt tím, že jim za to nabídnete něco hodnotného. Dejte jim k dispozici ke stažení e-book nebo jiný bonusový materiál, slevu na první nákup nebo účast v soutěži – zkrátka cokoliv by mohlo vašeho zákazníka potěšit. Alespoň tak dopředu zjistíte, o jaký materiál má zájem, a budete mu tak moct posílat e-maily, které pro něj jsou přínosné.

Zvýšenou pozornost je ale v tomto případě nutné věnovat nařízení GDPR. Samotné stažení e-booku už totiž nemůžete podmínit registrací k odběru newsletteru. Nezbytnou podmínkou je také double opt-in, což je zaslání e-mailu, ve kterém si u příjemců ověříte souhlas s odběrem. Kontakty, které se přihlásily omylem nebo nechtěně, by vám k přínosné databázi tak jako tak nepřispěly.

 

Podle našeho průzkumu z druhé poloviny roku 2017 nepoužívalo v té době double opt-in 81,5 % respondentů z celkového počtu 336 dotázaných. Ti všichni budou s posíláním potvrzujících e-mailů muset co nejdřív začít.

Welcome e-mail

Všem kontaktům, které opravdu chtějí vaše e-maily odebírat, zašlete nejpozději do několika hodin uvítací e-mail. V něm se kromě poděkování za přihlášení k odběru krátce představte a informujte příjemce, co a jak často mu chcete posílat.

Účelem uvítacího e-mailu je navázat s příjemcem vztah a připravit ho na vaše další rozesílky – proto komunikujte nenásilně a co nejvíc v duchu následujících kampaní. Myslete také na to, že se po double opt-in e-mailu pravděpodobně jedná o (minimálně) druhou zprávu v krátkém sledu. Proto si s jejím vyzněním dejte obzvláště záležet.

Subscription management

Ne všichni vaši příjemci čtou všechny vaše e-maily, což ale nemusí nutně znamenat, že je váš byznys vůbec nezajímá. Jen pro ně možná nejsou atraktivní všechna témata, kterými se v rámci e-mailingu zabýváte. Jindy nemusí všem adresátům vyhovovat četnost vaší rozesílky.

Abyste o takové kontakty zcela nepřišli, ale naopak jim co nejvíc vyšli vstříc, hodí se zapojení subscription managementu. Příjemci si tak už na začátku mohou říct, co a jak často od vás chtějí dostávat, a v průběhu kampaní tyto informace dále upřesňovat. Ve SmartEmailingu tento způsob používáme už dlouho – a funguje to. 🙂

Se SmartEmailingem si můžete vybrat, jakou poštu už nechcete dostávat.

Sami si vyberte, kterou poštu už nechcete dostávat aneb subscription management v podání SmartEmailingu

Aktivita kontaktů

Mít čisté a uspořádané seznamy, držet kontakty a veškerá data o nich na jednom místě – půl úspěchu s ohledem na vlastní klid i nástup GDPR je mít v e-mailingové databázi přehled.

Třídit kontakty se SmartEmailingem je jednoduché – použijte štítky.

Přehled v kontaktech pomáhají ve SmartEmailingu udržovat praktické štítky

Udržovat v databázi pořádek znamená také věnovat pozornost kontaktům, které na vás nereagují, vaše e-maily dlouho neotevřely, nebo se přes ně dlouhodobě neproklikávají na cílovou stránku. Takové statistiky není problém sledovat v nástrojích, jako je SmartEmailing.

Zkuste neaktivní příjemce vrátit ke svému e-mailingu pomocí reaktivační kampaně, a pokud je ani to nepřiměje vaše e-maily číst, ze svého seznamu je odstraňte. Sledování aktivit příjemců věnujte co největší pozornost i z hlediska přizpůsobení rozesílky a zlepšování segmentace nebo zvyšování efektu e-mailingu obecně. Statistiky jsou v tomto ohledu hodně mocným nástrojem, tak se o ně zbytečně nepřipravujte.

Neprůstřelná databáze v souladu s GDPR

Nové nařízení Evropské unie GDPR vstoupí v platnost už 25. května 2018. Přinese vám možnost zkvalitnit svou databázi kontaktů pro lepší e-mailing, zároveň je ale potřeba se na něj důkladně připravit. Ve SmartEmailingu jsme o GDPR připravili informacemi nabitý webinář. Dáme vám ho zdarma ke stažení za vyplnění krátké anketky o tom, jak se na nařízení dosud připravujete vy. Věnujete nám 3 minuty svého času?

VYPLNIT ANKETU O GDPR

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 749 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. router login napsal:

    Oceňuji tipy. Moje tréninková rutina je pozoruhodně podobná vaší. Budu o tom dnes ráno sdílet s mojí kreativní psaní.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů