5 tipů, jak budovat přehlednou e-mailovou databázi

List management je v e-mail marketingu nezbytný k údržbě databáze kontaktů. Jeho účelem je zachovat pořádek v seznamu příjemců tak, aby byla rozesílka efektivnější z hlediska zlepšení statistik nebo snížení spam skóre. Zároveň je důležitý třeba ve světle přicházejícího nařízení GDPR. Inspirujte se našimi 5 tipy, díky kterým vám správa kontaktů přinese lepší výsledky.

Vybudujte si přehlednou e-mailovou databázi.

Snadné přihlášení

Přihlášení do vašeho newsletteru byste zájemcům měli co nejvíce usnadnit. To v praxi znamená dát přihlašovací box na nejviditelnější místa všech podstránek vašeho webu s dobrou návštěvností. Zároveň by vždy měl být ihned rozpoznatelný – opatřete ho velkým a jasným titulkem a jednoznačně odlište od okolí. Box určitě umístěte také do horní části každé stránky webu – návštěvník musí mít možnost přihlášení k odběru, kdykoliv si vzpomene.

E-mail za hodnotu

Motivujte návštěvníky webu k tomu, aby vám na sebe nechali e-mailový kontakt tím, že jim za to nabídnete něco hodnotného. Dejte jim k dispozici ke stažení e-book nebo jiný bonusový materiál, slevu na první nákup nebo účast v soutěži – zkrátka cokoliv by mohlo vašeho zákazníka potěšit. Alespoň tak dopředu zjistíte, o jaký materiál má zájem, a budete mu tak moct posílat e-maily, které pro něj jsou přínosné.

Zvýšenou pozornost je ale v tomto případě nutné věnovat nařízení GDPR. Samotné stažení e-booku už totiž nemůžete podmínit registrací k odběru newsletteru. Nezbytnou podmínkou je také double opt-in, což je zaslání e-mailu, ve kterém si u příjemců ověříte souhlas s odběrem. Kontakty, které se přihlásily omylem nebo nechtěně, by vám k přínosné databázi tak jako tak nepřispěly.

 

Podle našeho průzkumu z druhé poloviny roku 2017 nepoužívalo v té době double opt-in 81,5 % respondentů z celkového počtu 336 dotázaných. Ti všichni budou s posíláním potvrzujících e-mailů muset co nejdřív začít.

Welcome e-mail

Všem kontaktům, které opravdu chtějí vaše e-maily odebírat, zašlete nejpozději do několika hodin uvítací e-mail. V něm se kromě poděkování za přihlášení k odběru krátce představte a informujte příjemce, co a jak často mu chcete posílat.

Účelem uvítacího e-mailu je navázat s příjemcem vztah a připravit ho na vaše další rozesílky – proto komunikujte nenásilně a co nejvíc v duchu následujících kampaní. Myslete také na to, že se po double opt-in e-mailu pravděpodobně jedná o (minimálně) druhou zprávu v krátkém sledu. Proto si s jejím vyzněním dejte obzvláště záležet.

Subscription management

Ne všichni vaši příjemci čtou všechny vaše e-maily, což ale nemusí nutně znamenat, že je váš byznys vůbec nezajímá. Jen pro ně možná nejsou atraktivní všechna témata, kterými se v rámci e-mailingu zabýváte. Jindy nemusí všem adresátům vyhovovat četnost vaší rozesílky.

Abyste o takové kontakty zcela nepřišli, ale naopak jim co nejvíc vyšli vstříc, hodí se zapojení subscription managementu. Příjemci si tak už na začátku mohou říct, co a jak často od vás chtějí dostávat, a v průběhu kampaní tyto informace dále upřesňovat. Ve SmartEmailingu tento způsob používáme už dlouho – a funguje to. 🙂

Se SmartEmailingem si můžete vybrat, jakou poštu už nechcete dostávat.

Sami si vyberte, kterou poštu už nechcete dostávat aneb subscription management v podání SmartEmailingu

Aktivita kontaktů

Mít čisté a uspořádané seznamy, držet kontakty a veškerá data o nich na jednom místě – půl úspěchu s ohledem na vlastní klid i nástup GDPR je mít v e-mailingové databázi přehled.

Třídit kontakty se SmartEmailingem je jednoduché – použijte štítky.

Přehled v kontaktech pomáhají ve SmartEmailingu udržovat praktické štítky

Udržovat v databázi pořádek znamená také věnovat pozornost kontaktům, které na vás nereagují, vaše e-maily dlouho neotevřely, nebo se přes ně dlouhodobě neproklikávají na cílovou stránku. Takové statistiky není problém sledovat v nástrojích, jako je SmartEmailing.

Zkuste neaktivní příjemce vrátit ke svému e-mailingu pomocí reaktivační kampaně, a pokud je ani to nepřiměje vaše e-maily číst, ze svého seznamu je odstraňte. Sledování aktivit příjemců věnujte co největší pozornost i z hlediska přizpůsobení rozesílky a zlepšování segmentace nebo zvyšování efektu e-mailingu obecně. Statistiky jsou v tomto ohledu hodně mocným nástrojem, tak se o ně zbytečně nepřipravujte.

Neprůstřelná databáze v souladu s GDPR

Nové nařízení Evropské unie GDPR vstoupí v platnost už 25. května 2018. Přinese vám možnost zkvalitnit svou databázi kontaktů pro lepší e-mailing, zároveň je ale potřeba se na něj důkladně připravit. Ve SmartEmailingu jsme o GDPR připravili informacemi nabitý webinář. Dáme vám ho zdarma ke stažení za vyplnění krátké anketky o tom, jak se na nařízení dosud připravujete vy. Věnujete nám 3 minuty svého času?

VYPLNIT ANKETU O GDPR

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 688 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. router login napsal:

    Oceňuji tipy. Moje tréninková rutina je pozoruhodně podobná vaší. Budu o tom dnes ráno sdílet s mojí kreativní psaní.

  2. I do a lot of rock work. I don’t have enough info from your question to give a really good answer. I have no idea what you are clearing. I have done a couple things similar to what I think you are asking

  3. Assignment Help napsal:

    Looking for someone write my assignment here are Expert Allassignmenthelp well efficient and capable of creating unique assignments for students .Assignment Help is a term which is best for students help, they can easily get help for their assignments online.

  4. ADam COle napsal:

    Looking for someone write my assignment here are Expert Allassignmenthelp well

  5. Trendhoop napsal:

    Likewise, put the crate at the highest point of each page of the site – the guest must have the capacity to buy in at whatever point he recollects.

  6. GoAssignmentHelp knows what a student faces while writing loads of assignments. No worries. We are here to help you. We provide it management assignment help, visual basic assignment help and other subject assignments as well. So, sit back and relax while we take care of your assignments. So, why to wait? Enroll at GoAssignmentHelp now!

  7. Thanks for the nice blog. It was very useful for me. I’m happy I found this blog. Thank you for sharing with us.

  8. Incredibly A better post By You.lots of thanks than offer us your profitable thoughts.i m constantly prefer to peruse your new post.Thanks a ton for keeping extraordinary stuff

  9. In truth it is awesome job by the blogger. I do like this writings. Also I will hang around for more like this.

  10. Welldone! It is an article that is not just helpful for me but lots of many could benefit from it.

  11. Wonderful Info! This post is truly good and this kind of information can work well. Thanks a lot once again for everything.

  12. ABC Assignment Help is regarded as the proficient assignment help by thousands of assignment help seekers. Our highly experienced academic writers pen down impressive assignment solutions by undertaking a long process of research in every subject. With a decade of experience we make continuous efforts to deliver best online writing services.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů