JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

7 způsobů budování kvalitní databáze kontaktů

Základem email marketingu je budování kvalitní databáze kontaktů, se kterou si tak tvoříte vztah a důvěru, hýčkáte si ji a také ji postupně rozšiřujete. A právě na získávání nových kontaktů se nyní podíváme trochu blíže.

Kontakty lze získat různými způsoby a my si dnes ukážeme pár tipů, které nám v budování vlastní databáze pomohou.

7 způsobů budování kvalitní databáze kontaktůa

7 způsobů budování kvalitní databáze kontaktů SE blog

1.      Webový formulář

Základním kamenem v získávání nových kontaktů je webový formulář, který umístěte na svůj web a na který poté směřujte návštěvníky tohoto webu.

Jako bonus pro zadání kontaktu můžete vytvořit krátký eBook, či seriál emailových kampaní, který klienti dostanou po zanechání svého emailu. Skvěle je tak namotivujete a obsahem zdarma s nimi začnete budovat důvěru. Na stránce Smartemailingu motivujeme klienty pomocí eBooku „Jaké jsou marketingové zbraně podnikatelů v 21. století?“

 

2.      Pop-up okno

Obměnou prvního tipu je umístění webového formuláře do vyskakovacího okna, které se návštěvníkovi stránky objeví buď ihned po příchodu na web, či po určité době. Sami jsme tuto metodu použili na našem firemním blogu.

 

3.      Formulář na blogu

Výzvu ke stažení obsahu zdarma je také velmi efektivní umístit i přímo k článkům na blogu. Publikované informace návštěvníka mohou zaujmout natolik, že se rozhodne být informován o dalších článcích,  novinkách a akcích, které připravujete. Nemusí pak nikam odcházet a hledat možnost přihlášení k vašemu odběru – jednoduše vyplní formulář vedle článku a je to.

 

4.      Webinář s partnery

Uspořádejte také webinář, na který se zájemci přes webový formulář přihlásí. Získáte jak nové kontakty, tak posdílíte informace ze svého oboru s lidmi, které tyto informace zajímají. Navíc můžete oslovit své partnery a na webinář je pozvat jako jeho přímé účastníky. Můžete společně vést online rozvor či podělit se o vlastní zkušenosti z oboru. Díky zapojení partnerů se váš webinář dostane mezi více lidí a tím i účast na samotném webináři vzroste.

 

5.      Zajímavá soutěž

Další možností je vyhlášení soutěže, kde účastníkům nabídnete zajímavou cenu jako výhru. Sami jsme vybídli současné klienty Smartemailingu pro sdílení vlastních příběhů týkajících se email marketingu a naší aplikace, kde se hraje o iPad.

 

6.      Offline akce

Získat kontakty jde také i offline, a to z živých akcí. Na vlastní seminář či workshop si připravte jednoduchou anketu, pomocí které získáte jak zpětnou vazbu od účastníků, tak také kontakt pro další jejich oslovení.

 

7.      Zvýšení návštěvnosti webu

Pro zvýšení návštěvnosti webu a tím i zvýšení počtu lidí, kteří se zaregistruji do vaší databáze sdílejte své články na sociálních sítích -Facebooku, Twitteru, Linkedin, Google+ či Pinterestu. Připravujte také vhodné příspěvky, kterými budete udržovat kontakt a směrovat návštěvníky sociálních sítí na váš web. Ještě tyto sítě nevyužíváte? Je na čase s tím začít!

 

Nastínili jsme si pár tipů pro budování databáze klientů, která je s námi na jedné vlně. Díky tipům popsaným výše získáte relevantní databázi, která vás zná a ví co a hlavně jak děláte. Se svou databází si vybudujete vztah a lidé v této databázi se budou na informace od vás těšit.

Máte nějaký osvědčený a revoluční způsob na získání nových kontaktů do vaší databáze? Podělte se o něj s námi v komentářích.

michal-kolar-150x150

Autor: Michal Kolář

 

Inspirováno webem http://vceliste.cz

 

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.