Posíláte newslettery a rádi byste je letos vyšperkovali vánoční tematikou a tipy? Ukážeme vám, jak posunout váš vánoční e-mailing formou i obsahem.
Co posílat v newsletterech před Vánocemi
To záleží na tom, čemu se věnujete a jestli jste e-shop, (nezisková) organizace nebo freelancer. Proto vám nabídneme různé varianty, ze kterých si můžete vybrat, co je pro vaše aktivity nejvhodnější.
1. Pomozte vybrat vánoční dárky
Máte na e-shopu nebo blogu dárkového rádce? Kategorii s vánočními dárky? Dárkové balíčky, sady nebo poukazy? Řekněte o nich svým zákazníkům a ušetřete jim čas, hledání i nervy.
TIP: Nastavte si automatizaci na opuštěný košík pro všechny, kteří nákup nedokončí. Tato automatizace vám může přinést významné zisky nejen ve vánoční sezóně.
2. Usnadněte lidem vánoční přípravy
Máte blog, e-book nebo podstránku na webu s recepty, tipy pro vánoční úklid nebo triky na zachování klidné mysli před Vánocemi i během nich? Podělte se s odběrateli o hodnotný obsah, který pomáhá řešit jejich obavy nebo problémy. Ocení to.
3. Nabídněte slevu nebo dopravu zdarma
Slevy a doprava zdarma jsou jedny z nejoblíbenějších nejen vánočních nabídek. Jistě nemusíme vysvětlovat proč. 😉
Využijte k oznámení slev slavné dny jako Black Friday, Cyber Monday, Giving Tuesday, při kterých lidi očekávají, že jim slevy nabídnete. Další tipy na rozesílkové dny během předvánoční sezóny najdete v našem nabitém checklistu k vánoční kampani.
TIP: V e-mailingovém nástroji SmartEmailing není třeba generovat pro každého zákazníka jiný slevový kód do těla e-mailu. Můžete nastavit, aby se sleva nebo doprava zdarma zákazníkům načetla automaticky, když z e-mailu přejdou na váš e-shop.
4. Posílejte personalizovaný obsah
Personalizované propagační e-maily mají o 29 % vyšší unikátní míru otevření a o 41 % vyšší unikátní míru prokliku. Nastavte v e-mailové kampani pokročilou personalizaci a reagujte na poslední nákup, prohlížené kategorie na webu nebo zájmy.
TIP: s webovými formuláři můžete ve SmartEmailingu sbírat jakákoliv zajímavá data a ukládat je do vlastních polí (například o co se lidé zajímají nejvíce).
5. Pohrajte si s časovými odpočty do Vánoc
Vidět v e-mailu odpočet, kolik dní zbývá do Štědrého dne, může rozhoupat některé váhavce k nákupu.
K odpočtu uveďte praktické informace jako:
- Do kdy je na vašem e-shopu možné nakoupit s garancí doručení do Vánoc (například i s rozdílem dodání přes různé dopravce).
- Otevírací doba kamenné prodejny (pokud ji máte).
- Otevírací doba před Vánocemi.
6. Poděkujte věrným zákazníkům
Vánoce jsou ideální čas, kdy poděkovat vašim věrným zákazníkům. Oslovte vaše přední klienty a hýčkejte je tak, jak si VIP zaslouží. V e-mailové rozesílce je rozlišíte díky segmentaci.
Nabídněte jim exkluzivní vánoční slevu, dárkový poukaz nebo je pozvěte na uzavřenou vánoční akci jen pro věrné zákazníky.
7. Vybídněte zákazníky, ať si udělají radost
Přiznejme si to, některé dárky od Ježíška se minou účinkem. Vyzvěte vaše odběratele, ať myslí i na rozmazlování sebe samých a koupí si u vás to, co je opravdu potěší. Nebo ať tuhle informaci předají svým blízkým.
8. Podpořte svůj brand
Sdělte v newsletterech, proč je lepší nakupovat u vás než u vaší konkurence. Máte lepší ceny, kvalitu produktů nebo služeb, zákaznický servis, delší záruku, expresní dodání, povánoční výměnu, věrnostní systém,…? Řekněte o tom svým odběratelům.
Značky často zapomínají na své unikátní vlastnosti produktu či značky (USP), které je odlišují od konkurence.
TIP: Podpořte svůj brand také recenzemi od vašich zákazníků.
9. Pošlete vánoční přání e-mailem
Vánoční přání by mělo být napsané tak, aby podpořilo vztah s vašimi zákazníky, fanoušky nebo sledujícími. Už jim neposílejte prodeje ani slevy. Buďte osobní, vstřícní a zaměřte se na hodnoty, pro které vás mají zákazníci rádi, na vánoční tématiku nebo na obojí.
Co posílat po Vánocích
Výprodej
Už 25. 12. můžete oznámit výprodeje, sdělit otevírací dobu mezi svátky (tu můžete říci i dříve), nabídnout výměnu zboží (za jiné zboží, za body v hodnotě nákupu,…).
Mnoho lidí na tyto výprodeje čeká a těší se, za co utratí peníze, které našli v obálkách pod stromečkem na dárky podle svých přání.
PF 2023
Novoroční přání jsou důležitá pro budování značky. Posílat je za každých okolností ale nemusí být úplně vhodné. Víte, jak by takové přání mělo vypadat? Přečtěte si našich 6 tipů pro úspěšné PF e-mailem.
Jak newslettery připravit
A čeho se držet při přípravě vánočních newsletterů?
Odesílejte pouze responzivní e-maily
Díky tomu se zobrazí správně na všech zařízeních – počítačích, mobilních telefonech i tabletech. 46 % lidí otevírá e-maily na mobilním telefonu.
Držte jednotnou tonalitu a grafiku e-mailů
Dodržujte dál vaši brandovou identitu a tonalitu textů podle vašeho tone of voice manuálu. Stačí přidat pár vánočních grafických prvků. Nebo vytvořte originální vánoční GIF (pohyblivý obrázek).
TIP: S tvořením vánočních e-mailových kampaní vám pomohou naše předpřipravené vánoční šablony, které si snadno upravíte. GIF obrázek lehce nahrajete do vaší e-mailové šablony (vytvořit ho můžete například v Canvě nebo jiném grafickém nástroji).
Tipy pro předměty e-mailů
- Je stručný a jasný. Ideálně do 40 znaků.
- Má výzvu k akci (pouze dnes, doprava zdarma končí,…).
- Prozrazuje, co najdete uvnitř.
- Oslovuje vás (křestní jméno, příjmení, jméno vaší firmy).
- Obsahuje slovesa (zjistěte, začněte, stihněte,…).
Usnadněte si přípravu vánočními šablonami
Většina e-mailových nástrojů má v nabídce šablon také vánoční šablony. Snadno do nich doplníte své logo, upravíte font nebo přidáte vlastní grafické prvky.
V aplikaci SmartEmailing najdete hned 4 předpřipravené vánoční šablony. Nebo vám naši e-mail specialisté rádi připraví originální vánoční šablonu na míru.
Pro tvoření vánočních e-mailů už vše víte. Potřebujete pomoci? Kontaktujte naši zákaznickou péči nebo naše e-mailové specialisty, rádi vám pomohou.
Zdroje
1 https://www.bluefrontier.co.uk/company/blog/item/8-ways-to-build-relationships-through-email-marketing
2 https://www.hubspot.com/marketing-statistics