Dnes pro vás mám druhou velmi často podceňovanou radu: Buďte důslední.
Ano, i v e-mailingu je třeba být důslední. Vyberte si, jak často chcete e-maily posílat, a držte se toho.
Základní kámen úrazu v e-mailingu je nedostatek důslednosti. Nebudu ani vypočítávat kolika firmám e-mailing nefunguje právě z důvodu toho, že nevydrží. Pošlou jeden – dva e-maily a dost.
Kolik marketingových kampaní neuspělo, obzvlášť newslettery a digesty, protože jejich odesílatel nebyl dostatečně důsledný? Kolik jich skončilo dřív než čtenáři měli šanci si pořádně zažít jejich obsah?
E-mail marketing je běh na dlouhou trať.

Čtenář si na vás musí zvyknout. Důvěru nevybudujete přes noc.
Vytvořit návyk chvíli trvá.
Aby na vás nezapomněli, je dobré připomínat se. Poslední průzkumy potvrzují, že ideálním intervalem pro nezapomenutí jména značky je 1 měsíc.
Vaši čtenáři si nemohou zvyknout na čtení a klikání na Vaše e-maily, když jim chybí potřebná četnost a důslednost, říká Nir Eyal.
Opět máme zahraniční inspiraci. 🙂
Groove je skvělým příkladem – posílají jeden email týdně vždy ve stejný čas. Alex Turnbull (výkonný ředitel firmy Groove) k e-mailové strategii, která významně přispívá k tomu, že jejich stránky navštěvuje více než 100.000 lidí měsíčně, řekl:
Jedna rada, kterou bych dal všem bloggerům, je: objevujte se pravidelně v emailových schránkách svých čtenářů. Dřív jsme rozesílali emaily sporadicky. Někdy jednou za týden, jindy o nás lidé neslyšeli tři i čtyři týdny. E-maily, které jsme poslali po těchto odmlkách, naši čtenáři téměř neotvírali, a také se více odhlašovali. Teď posíláme e-mail každý čtvrtek. Lidé si díky tomu na nás zvyknou a daleko více otevírají naši poštu. A i když každý týden nepíšete nové články, stejně můžete posílat užitečné emaily, abyste udrželi vztah se svými čtenáři.

Krásný čtvrtek (nebo pátek – záleží na které straně zeměkoule právě jste)!
Jenom jsem vás chtěl upozornit, že náš poslední článek o tom, co jsme se naučili při zakládání našeho provozního týmu, je právě online. Zabývá se naším přístupem k najímání nových lidí, od rozhodnutí, která provádíme hned na začátku až k procesu začlenění nových zaměstnanců.
ProductHunt je dalším příkladem důsledné společnosti. Jejich newslettery přicházejí každé ráno, vždy s minimálně pěti novými produkty. ProductHunt má dnes i vlastní webové stránky a aplikace pro mobilní telefony, ale všechno to začalo newslettery. Podle First Round Review jsou každodenní emaily stále černým koněm na trhu.
“I když byl email úplně jednoduchý, potvrdil jsem si, že se lidi o tento obsah opravdu zajímají,” tvrdí Ryan Hoover (zakladel firmy ProductHunt). A když se nakonec rozhodl založit i internetové stránky, emaily se staly jejich nejdůležitější součástí a odrazovým můstkem pro návštěvnost, protože lidé se díky nim stále vraceli.
Odběratelé očekávají e-mail každý den, a proto to ProductHunt dodržují stůj co stůj, ale současně to nikoho neděsí, když během týdne 5 emailů dostanou!

Ať už si vyberete jakoukoliv četnost rozesílky, dodržujte ji!
A tady si i my sáhneme do svědomí 🙂 Slibuji vám, že od nás dostanete svou e-mail marketingovou inspiraci minimálně 2x do měsíce. Chcete ji? Nezapomeňte se přihlásit k odběru newsletteru v pravo nahoře v oranžovém okénku. Můžete mě hlídat. Dodržím své slovo o četnosti? Budu důsledná? 🙂