Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Jak na Landing Pages v e-mail marketingu

Landing page je prvním místem na vašem webu, na které se zákazník proklikne – nejčastěji přes e-mail nebo placenou reklamu. Tato stránka má za cíl pouze a jedině konverze, kterými jsou typicky nákup, stáhnutí e-booku nebo vyplnění přihlašovacího formuláře. Víte, jak landing pages využijete pro lepší výsledky svého e-mail marketingu?

Landing Page není Home Page

Zatímco klasická home page často slouží spíš jako rozcestník, landing page (česky přistávací nebo vstupní stránka) má jeden konkrétní účel. Tím může být nákup určitého propagovaného zboží nebo třeba registrace do newsletteru. Síla landing pages spočívá především v maximální jednoduchosti. Konverze bývají tím vyšší, čím je pro návštěvníka snazší orientace na stránce nebo samotný proces provedení akce.

Jednoduchá landing page: pouze jedno okno formuláře pro e-mailovou adresu a zřetelné tlačítko k potvrzení odeslání (klientboost.com)

Vyšší konverze a lepší vyhodnocování

Landing pages vám umožní předat návštěvníkovi všechny důležité informace o vaší nabídce. Ačkoliv se doporučená délka textů případ od případu liší, nemělo by zde chybět to podstatné, co návštěvníka pomůže přesvědčit k akci. Například u výzvy k soutěži kromě samotného vstupního formuláře zvládnete dostatečně lákat k účasti, prezentovat všechny ceny, uvést kompletní pravidla i vyzvat ke sledování firmy na sociálních sítích.

Landing pages si vždy upravíte podle sebe – nejste tak omezeni například možnostmi produktových stránek na svém webu. Přizpůsobíte je na míru každé nabídce a v neposlední řadě se nabízí více možností inzerce než u běžných stránek. Proto se na landing pages také lépe odkazuje.

Díky statistickým nástrojům jako Google Analytics si navíc snadno vyhodnotíte, který způsob propagace vám funguje lépe, o které služby je největší zájem a jakým směrem se nejspíš pokračovat nevyplatí.

Ve formulářích na landing pages si řekněte pouze o údaje, které potřebujete znát nezbytně (uber.com)

Více Landing Pages na jednom webu?

Jeden web může mít i více různých landing pages, v případě větších projektů je to dokonce žádoucí. Takový přístup ovšem vyžaduje zvýšenou obezřetnost ohledně zastarávání informací. Čím více landing pages na svých stránkách máte, tím více je nutné hlídat případné aktualizace.

Vždy zohledňujte téma, které k vám návštěvníky přivedlo – pokud se proklikli přes reklamu na určitý produkt, rozhodně musí na cílové stránce dostat možnost ho okamžitě koupit. Vhodné je také vytvářet landing pages pro různé cesty zákazníka, různé nákupní fáze nebo různé cílové skupiny.

a) pro různé cesty zákazníka

Jinou landing page připravíte pro návštěvníky, kteří se prokliknou přes PPC reklamu na webu, jinou pro příjemce vašeho e-mailingu. Tím, že předem víte, jakým způsobem se na stránku dostali, se na ně můžete lépe připravit a „naservírovat“ jim nabídku na míru.

b) pro různé nákupní fáze

Návštěvník se o váš obor teprve zajímá a chce si stáhnout e-book s obecnými informacemi, nebo už se jedná o rozhodnutého budoucího zákazníka připraveného k nákupu? Samostatnou landing page připravíte pro výzvu k zapojení do soutěže, jinou pro přihlášení do online tréninku nebo coby prodejní stránku určitého produktu.

c) pro různé cílové skupiny

Landing pages mohou být propojené s vaší segmentací a lákat k provedení akce podle konkrétního typu zákazníka. Někdo se snáze smíří s několika okny formuláře, na jiného zafunguje maximální jednoduchost a lákavá grafika.

Tohle zvládnete

Landing pages mohou vznikat při samotné přípravě webových stránek, většinou na ně ale dochází až později – během provozování online byznysu sami přijdete na to, které nabídky si vlastní landing page zaslouží. Dobrá zpráva je, že k jejich tvorbě zdaleka nepotřebujete webdesignérské studio.

Často stačí využít připravenou šablonu, kterou najdete na internetu. V tom případě si pouze vyberete takovou, která nejvíce odpovídá vašim požadavkům, a opatříte ji vlastními obrázky a texty. Ve SmartEmailingu nedáme dopustit na editovatelné šablony od MioWeb, na kterých máme postavené celé webové stránky a který umožňuje třeba snadné A/B testování. V některých případech lze použít přímo funkce e-mailingového nástroje.

Šablonám dostupným na internetu stačí pouze dodat vlastní texty a obrázky (mioweb.cz)

Hlavně ale vždy udržujte stejný tón komunikace a grafický styl jako na zbytku webu a pohlídejte si přehlednost stránky. Nezapomeňte nalákat vhodným sloganem nebo vyjmenováním benefitů a podat všechny podstatné informace. Vyšším konverzím s pomocí landing pages už pak nic nebude stát v cestě.

Připravte účinné Landing Pages ve SmartEmailingu

Naše aplikace SmartEmailing umí vytvářet webové formuláře, které využijete třeba jako jednoduché přistávací stránky pro své návštěvníky. Kromě toho nabízí spousty dalších užitečných pomůcek, které vám pomohou vyhodnocovat e-mailing nebo připravovat chytré e-mailové kampaně.

Chcete si SmartEmailing vyzkoušet? Všechny funkce si až do databáze 200 kontaktů můžete užívat už za pár minut. Stačí se zaregistrovat.

Chci vyzkoušet SmartEmailing zdarma

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 64MB (12.5% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.