Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

E-mailová automatizace jako průvodce psychomotorickým vývojem dítěte

Tento projekt vloni vyhrál 3. místo v soutěži WebTop100
a my vám teď prozradíme, co všechno za jeho úspěšností stálo.
S internetovým obchodem Samostatné dítě spolupracujeme již od března roku 2020. E-shop provozuje firma VALINA FASHION s.r.o. a zaměřuje se na hračky a pomůcky pro správný psychomotorický vývoj dětí podle věku. V červnu 2021 jsme společně do světa vypustili sérii automatizačních e-mailů, která má za úkol krok za krokem seznamovat rodiče s Montessori přístupem a informovat o tom, co od svého dítěte mohou v aktuálním období života očekávat.

Hlavní myšlenky e‑mailové kampaně:

Posílení brandu a komunikace

Úkolem rozesílek bylo posílit důvěryhodnost značky, prokázat cit v oboru a utužit vztah se zákazníky e-shopu.

Zjišťování informací o zákaznících

Série e-mailů vznikla za účelem sběru dat, který probíhá přímo na e-shopu, a tím získat možnost identifikace do webtrackingu pro další automatizované kampaně (např. opuštěný košík).

Seznámení s produkty

Záměrem kampaně bylo také představit hračky a pomůcky
z e-shopu inspirativní a hravou formou, a přiblížit tak jejich využití.

Jak to funguje aneb strategie v praxi

Realizace rozesílky je připravena na bázi pokročilé automatizované výroční kampaně, která ukazuje, jak i e-shop na krabicovém řešení (Shoptet) může jednoduše využít progresivní e-mail marketing.

Automatizované kampaně

Automatizované scénáře rozesílek jsou navrženy tak, aby rodiče pravidelně dostávali péči ze strany e-shopu skrze Montessori hračky a tipy. V přesný okamžik tak obdrží relevantní informace pro daný věk jejich dítěte.

Dokonalé přizpůsobení

E-mailová kampaň zohledňuje aktuální datum a datum narození dítěte, aby se pro informace mohli přihlásit rodiče jak 5ti měsíčního dítěte, tak i dítěte narozeného v blízké budoucnosti. V případě, že se jedná o předpokládaný termín porodu, automat to pozná a přidá k datu i několik dní pro individuální potřeby matky v čase porodu.

Následná gratulace k narození přichází rodičům s ohledem na jejich soukromí, tudíž s mírným odstupem.

Segmentace

Rodiče přihlášené k průvodci segmentujeme tak, aby vždy dostaly informace vzhledem k aktuálnímu měsíci života dítěte.

Personalizace

Díky pravidelnému sledování chování zákazníků (webtrackingu) jsme schopni rozesílky dokonale personalizovat. Doporučené hračky a pomůcky přizpůsobujeme podle toho, čemu se rodič na e-shopu věnuje nejvíce a e-maily posíláme v čase, kdy rodič nejčastěji otevírá svou poštu.

Vyladěné texty

Texty e-mailů se vzdělávacím obsahem o Montessori přístupu jsou v souladu s „tone of voice“ brandu. Rodiče povzbuzujeme a držíme je pozitivně naladěné tak, aby nedocházelo k jejich stresování (obzvláště u prvorodiček). K tomu napomáhá také možnost vrátit se zpět na předchozí e-mail, a to rovnou z kampaně, kterou rodič zrovna čte.

Vyhodnocování úspěšnosti kampaní

Tento projekt je důkazem, že i s 10 000 kontakty v databázi se dají udělat velké kampaně s pěknými výsledky. K jejich vyhodnocení využíváme metriky a přímé i nepřímé ukazatele.

„Trocha“ těch čísel

Projekt je na bázi péče o zákazníky, a tudíž neklade takový důraz na prodej. I přes to kampaně sklidily úspěch hlavně co se týče metrik open-rate a CTOR (click through rate).

Název automatizované kampaně
Open-rate
CTOR
Dítě ve věku 1. měsíce
53,85 %
51,43 %
Dítě ve věku 2. měsíce
55,04 %
45,07 %
Jak to doma nachystat? (těhotenství)
61,39 %
51,61 %
Dítě starší 1 roku
71,83 %
72,55 %

Přání k narozeninám jako součást kampaně

Začátkem března roku 2022 byla také spuštěna narozeninová kampaň, která využívá dat nasbíraných v rámci Montessori průvodce. Automatizační scénář je připravený tak, že rodiči přijde 14 dní před narozeninami dítěte e-mail se slevovým kuponem na e-shop. V případě, že kupon do týdne nevyužije, přichází další e-mail s připomenutí kuponu a nabídkou doporučených produktů.

V den narozenin pak přichází rodiči přání (pokud nakoupil) nebo přání s poslední možností využití kuponu (pokud ještě nenakoupil).

Jaký bude další krok?

Kampaň je dlouhodobého charakteru a obsahově nestárne. Do budoucna bychom rádi rozšířili sběr dat z dalších cílových skupin (starší děti nebo rodiny s více dětmi). Velkým cílem je také optimalizovat celý e-mail marketing e-shopu na základě dat. Proto je v plánu i analytický scénář a scénář, který bude automaticky třídit kontakty do relevantních segmentů s ohledem na jejich chování. Poté budeme moci e-maily maximálně personalizovat.

Ze spolupráce se SmartEmailingem jsme nadšení. Umožnili nám lépe poznat naše zákazníky, a na základě toho jim pomocí automatizovaných kampaní dát přesně to, co potřebují a chtějí. Máme spoustu pozitivních zpětných vazeb od rodičů, díky kterým vidíme, že kampaň splnila přesně to, co bylo jejím cílem.

Valina Kociánová

Máte zájem o podobné řešení?

Pojďme si domluvit schůzku.

Během 30 minut nám popíšete svůj projekt a společně vymyslíme, jak Vám můžeme pomoci.

Lucie-Prokopová-scaled-e1635592088548

Lucie Prokopová

Lucku jste ještě před několika lety mohli potkat v mediích. Od žurnalistiky se i vlivem studia strategie reklamní tvorby přesunula do online marketingu. V posledních letech se coby Shoptet partner specializuje na e-mailing e-shopů. Jejím cílem je automatizovat vše, co ji přijde do cesty.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 54MB (21.09% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.