5 psychologických triků pro vaše e-maily. Jak je zapojit pro lepší výsledky?

Zapojení principů psychologie zvyšuje efektivitu e-mailingu. Pokud se trochu zabrnká na způsob myšlení příjemců, mnohem raději e-maily otevírají, častěji se proklikávají na cílové stránky a provádějí více konverzí. Víte, jak si principem jednoduché psychologie zlepšit výsledky e-mail marketingu?

Jak zapojit psychologii do e-mailingu?

Využívání psychologie v marketingu vlastně není žádná velká věda. Vychází z běžných zásad, které většina z nás používá v každodenním životě, někdy možná nevědomky. Ačkoliv ne všechny zákonitosti mezilidské komunikace snesou měřítka online propagace, některé metody se pro e-mail marketing přímo nabízejí.

Jak psychologii využívat?

V e-mail marketingu se všechno odvíjí od co možná největší znalosti publika. Čeho se vaši příjemci nejvíc bojí? Jaké mají potřeby? To jsou základní otázky, na které určitě musíte znát odpovědi. Teprve potom můžete v e-mailingu začít pracovat s jejich psychologií.

Pro velké výsledky přitom někdy stačí jen drobná změna v textu nebo malá úprava vzhledu zpráv. Inspirovat se můžete třeba našimi pěti tipy, jak zahrnout psychologii do své e-mailingové strategie: personalizací, sociálním důkazem, strachem ze zmeškání, urgencí nebo psychologií barev a obrázků.

Personalizace

Personalizace je jedním z nejkouzelnějších nástrojů e-mail marketingu. Pokud víte, co vaši příjemci nakoupili, jakých soutěží se zúčastnili nebo co odpověděli v dotaznících, snáze jim vytvoříte zajímavé a hodnotné kampaně přímo na tělo. Proto do svého e-mailingu zapojujte segmentaci a následně posílejte zprávy pouze těm, kdo o ně opravdu stojí.

Důvtipná personalizace se projeví na větší angažovanosti. Lidé vaše zprávy spíše ocení, takže vám naroste open rate a zvýší se počet opakovaných nákupů. Navíc budete moct příjemce oslovovat jménem a třeba také navázat na jeho poslední akci. Tím mu nejlépe ukážete, že ho dobře znáte a záleží vám na něm.

Sociální důkaz

Podle průzkumů dávají potenciální zákazníci při rozhodování o nákupu ze všeho nejvíc na názory ostatních lidí. Pokud tedy máte kladná hodnocení produktů a služeb nebo jiné příznivé ohlasy, neváhejte se jimi ve svých zprávách pochlubit. Přidejte pozitivní reakce do sdělení e-mailu nebo opatřete referencemi landing page, na kterou se návštěvníci budou z vašich e-mailů proklikávat. Znásobíte své konverze.

Strach ze zmeškání

Se sociálním důkazem úzce souvisí ještě termín FOMO, tedy „Fear of Missing Out“ (česky „strach ze zmeškání“). Také FOMO poukazuje na úspěch nabídky u ostatních. Navíc ale zdůrazňuje fakt, že příjemce jako jeden z mála není u toho. Strach ze zmeškání se přímo nabízí pro využití v předmětech e-mailů typu: „Už 500 lidí je přihlášenými účastníky webináře. Co vy?“ Podle statistik zvyšuje takový předmět open rate i o několik procent.

Urgence

Podobně jako strach ze zmeškání také princip urgence těží z touhy lidí o nic důležitého nepřijít. Výsledkem jsou různé časově omezené a last minute akce nebo upozornění na poslední zboží na skladě. Urgence funguje hned v několika případech, ať už je to zmínka v textu zprávy nebo upozornění na cílové produktové stránce. A samozřejmě zvyšuje open rate, pokud na ni vsadíte v předmětu. Typická oznámení „Už jen pouze X kusů zboží na skladě“ nebo „Šanci máte jen do dnešní půlnoci“ nechají chladného jen málokoho.

Speciálně pro urgenci ale platí, že se nic nemá přehánět. Pravidelná nabídka „opravdu posledního zboží“ brzy přestane fungovat.

Volba barev a obrázků

V marketingu se psychologie barev používá běžně. Zkusit to můžete i ve svých zprávách, třeba podle toho, co je zrovna účelem vašeho sdělení. Například zelené nebo modré prvky uklidňují, zatímco červená barva probouzí silné emoce a provokuje k akci. Černá zase vzbuzuje pocit luxusu a růžovou se cílí především na ženy a dívky.

Na vizuální notu hrají také obrázky, které se do některých typů zpráv hodí přidat. Pokud prodáváte atraktivně vypadající produkt a máte vlastní hezké produktové fotografie, sem s nimi. Dostatečně dobře fungují také ilustrativní obrázky z fotobank. Ukažte příjemcům, jak skvěle se budou cítit, když vašich služeb využijí, nebo jaké pro ně bude mít následky, pokud vás naopak budou ignorovat.

Jen dejte pozor, abyste to s obrázky v e-mailech nepřeháněli. Zbytečně si tak můžete snížit doručitelnost a zvýšit pravděpodobnost pádu do spamu.

Více o e-mailingu na summitu od SmartEmailingu

Mít e-mailingovou psychologii v malíku je jen jeden díl skládačky, která vám zajistí úspěch vašich zpráv. Komplexnější shrnutí vám umožní záznamy přednášek z Email Marketing Online Summitu a další bonusové materiály, které ještě stále zakoupíte na oficiálních stránkách summitu.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 808 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. rolling sky napsal:

    I think this is an informative post and it is very useful and knowledgeable. I really enjoyed reading this post.

  2. A couple of email exchanges would suffice. If you don’t possess the characteristics that they desire or wish for you would be able to perceive the outcome immediately. Ridiculing males with mind tricks is a typical female trait. You must know how to answer their questions in a way that appreciates women when they throw those tricks upon you.

  3. sonu napsal:

    Thanks a lot for this amazing article here

  4. Anomalous brain research manages conduct issue and bothered people. For instance, specialists may explore the reasons for savage or pointless conduct or the viability of systems utilized as a part of treating an enthusiastic unsettling influence.

  5. Woah! I’m really enjoying the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s hard to get that „perfect balance“ between user friendliness and visual appeal. I must say that you’ve done a very good job with this. Additionally, the blog loads super quick for me on Safari. Outstanding Blog!

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů