5 psychologických triků pro lepší výsledky vašich e-mailů

Zapojte principy psychologie a zvyšte efektivitu e-mail marketingu

Pokud se zamyslíte, nad způsobem myšlení příjemců a využijete běžných zásad z každodenního života, budou uživatelé e-maily otevírat raději, častěji se prokliknou na cílové stránky a udělají více konverzí. Ačkoliv ne všechny zákonitosti mezilidské komunikace snesou měřítka on-line propagace, některé metody se pro e-mail marketing přímo nabízejí.

Psychologie

Jak psychologii využívat?

V e-mail marketingu se všechno odvíjí od co možná největší znalosti publika. Čeho se vaši příjemci nejvíce bojí, a jaké mají potřeby? To jsou základní otázky, na které musíte znát odpovědi. Teprve potom můžete v e-mailingu začít pracovat s jejich psychologií.

Pro velké výsledky přitom někdy stačí jen drobná změna v textu nebo malá úprava vzhledu zpráv. Inspirovat se můžete třeba našimi pěti tipy, jak zahrnout psychologii do své e-mailingové strategie:

  • personalizací
  • sociálním důkazem
  • strachem ze zmeškání
  • urgencí
  • psychologií barev a obrázků

Personalizace

Personalizace je jedním z nejkouzelnějších nástrojů e-mail marketingu. Pokud víte, co vaši příjemci nakoupili, jakých soutěží se zúčastnili nebo co odpověděli v dotaznících, snáze jim vytvoříte obsahově zajímavé a hodnotné kampaně. Proto do svého e-mailingu zapojujte segmentaci a následně posílejte zprávy pouze těm, kdo o ně opravdu stojí.

Důvtipná personalizace se projeví na větší angažovanosti příjemců. Lidé vaše zprávy spíše ocení, takže vám naroste open rate a zvýší se počet opakovaných nákupů. Navíc budete moci příjemce oslovovat jménem a třeba také navázat na jeho poslední akci. Tím mu nejlépe ukážete, že ho dobře znáte a záleží vám na něm.

Sociální důkaz

Podle průzkumů dávají potenciální zákazníci při rozhodování o nákupu ze všeho nejvíc na názory ostatních lidí. Pokud tedy máte kladná hodnocení produktů a služeb nebo jiné příznivé ohlasy, neváhejte se jimi ve svých zprávách pochlubit. Přidejte pozitivní reakce do sdělení e-mailu nebo opatřete referencemi landing page, na kterou se návštěvníci budou z vašich e-mailů proklikávat. Znásobíte své konverze.

Social proof

Strach ze zmeškání

Se sociálním důkazem úzce souvisí ještě termín FOMO (Fear of Missing Out)  neboli „strach ze zmeškání“. Také FOMO poukazuje na úspěch nabídky u ostatních. Navíc ale zdůrazňuje fakt, že příjemce jako jeden z mála není u toho. Strach ze zmeškání lze využití v předmětech e-mailů typu: „Už 500 lidí je přihlášenými účastníky webináře. Co vy?“ Podle statistik zvyšuje takový předmět open rate až o několik procent.

Urgence

Podobně jako strach ze zmeškání také princip urgence těží z touhy lidí o nic důležitého nepřijít. Výsledkem jsou různé časově omezené a last minute akce nebo upozornění na poslední zboží na skladě. Urgence funguje hned v několika případech, ať už je to zmínka v textu zprávy nebo upozornění na cílové produktové stránce. A samozřejmě zvyšuje open rate, pokud na ni vsadíte v předmětu. Typická oznámení „Už jen pouze X kusů zboží na skladě“ nebo „Šanci máte jen do dnešní půlnoci“ nechají chladného jen málokoho.

Speciálně pro urgenci ale platí, že se nic nemá přehánět. Pravidelná nabídka „opravdu posledního zboží“ brzy přestane fungovat.

Volba barev a obrázků

V marketingu se psychologie barev používá běžně. Zkusit to můžete i ve svých zprávách, třeba podle toho, co je zrovna účelem vašeho sdělení. Například zelené nebo modré prvky uklidňují, zatímco červená barva probouzí silné emoce a provokuje k akci. Černá evokuje pocit luxusu a růžovou se cílí především na ženy a dívky.

Růžová

Na vizuální notu hrají také obrázky, které se do některých typů zpráv hodí přidat. Pokud prodáváte atraktivně vypadající produkt a máte vlastní hezké produktové fotografie určitě je využijte. Dobře fungují také ilustrativní obrázky z fotobank. Ukažte příjemcům, jak skvěle se budou cítit, když vašich služeb využijí, nebo jaké pro ně bude mít následky, pokud vás naopak budou ignorovat.

Dejte pozor na to, abyste obrázků neměli v e-mailech příliš mnoho a nesnižovali si jimi doručitelnost a naopak nezvyšovali pravděpodobnost pádu do spamu.

Více tipů k e-mail marketingu od SmartEmailingu

E-mailová psychologie je jedním z dílků celého e-mail marketingu. Komplexnější informace vám přináší záznamy přednášek z Email Marketing Online Summitu a další bonusové materiály, které ještě stále zakoupíte na oficiálních stránkách summitu.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 646 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů