Každý velký projekt má své malé začátky. A Digitální kaleidoskop není výjimkou. Dnes už je tento podcast z dílny SmartEmailingu respektovaným zdrojem inspirace nejen pro markeťáky, ale všechny ty, kteří chtějí okusit, co drivuje digitální svět. Ale nebylo tomu tak vždycky. Naskočte s námi na cestu “inspirace, kterou si posluchači zaslouží” a zjistěte, co nám přineslo stříbro za Firemní komunikaci z WebTop100!
Začátky, které (ne)bolí
Vzpomínáte si na své první velké sny? Náš Ondra Ratajský, lídr marketingu ve SmartEmailingu a pořadatel Czech On-line Expo, jeden takový splnil sobě i svému týmu. A upřímně – už od začátku to byla doslova jízda! S podcastem Digitální kaleidoskop, který odstartoval svou novou éru v lednu 2024, jsme urazili dlouhou cestu. A zdaleka nekončíme!
“Vždycky jsem chtěl dělat podcast, a tak jsem před víc než pěti lety chytl mobil a začal nahrávat,” komentuje Ondra skromné začátky podcastu, který původně nesl jméno Ze života e-mailu. “Bylo to amatérské, upřímné a s trochou štěstí by to možná i vyšlo!” dodává.
Jenže téma čistě o e-mailingu se ukázalo být příliš specifické. A feedback? No… jemně řečeno – neuspokojivý. A tak se z pravidelného podcastu stal nejprve zcela nepravidelný podcast a nakonec přistál zpátky v šuplíku.
Druhý dech a inspirace za horizontem e-mail marketingu
Ale nevzdali jsme to. V lednu 2024 nás zase začaly svrbět sluchátka, nadechli jsme se a vrhli se do toho znovu! Tentokrát jsme ale uvažovali komplexněji. “E-mailing je jen zlomek marketingových potřeb rostoucích byznysů. Aby ale firmy dokázaly se zákazníky komunikovat opravdu kvalitně a do hloubky, potřebují umět šikovně uchopit celou disciplínu a mít i přesah do jiných oblastí,” doplňuje Ondra.
Proto jsme se rozhodli, že rozšíříme pole působnosti. Za mikrofonem, kterému dnes zkušeně kraluje naše skvělá Natália Smolka, usedají odborníci na slovo vzatí – známí i méně známí – a rozhodně mají co předat. Mezi ryze marketingovými tématy jako PPC, SEO, content, či sociální sítě, stíháme pokrývat i UX, zákaznickou zkušenost a péči, budování osobního brandu, produkt, strategie, investice či expanze.
Z obytňáku napříč obory
A škála se stále rozšiřuje. Hostům našeho podcastu – minulým i budoucím – totiž nic nebrání se na námi zastavit a sdílet svou inspiraci a know-how v době, kdy mají skvělé flow a hlavně prostor. Nahráváme totiž z obytného auta, které parkujeme na předních českých a slovenských konferencích a eventech, spojených s digitálem.
“Když jsme chytli slinu zase začít nahrávat, bylo to zrovna v době, kdy se blížilo Czech On-line Expo 2024. Časově a tématicky to byla skvělá příležitost, protože digitální inspirací se to tam jen hemží. Jenže na nahrávací budku jsme už neměli rozpočet,” vzpomíná Ondra.
Z inspirativního brainstormingu však záhy vypadl neotřelý nápad – pojďme nahrávat v obytňáku! Šílenost? Na první pohled možná. Realita? Vůbec ne! Vyzkoušeli jsme to a nemohlo to vyjít líp! V úvodu jsme se tedy spojili s moderátorkou České Televize, Vendulou Pokornou, a první dvacetiminutovky mohly začít lítat z rukávu.
Jedeme naplno a bez omezení
Dneska tvoříme tolik obsahu, že ho sotva stíháme publikovat. Neskutečnou výhodou nahrávání v našem obytném autě totiž je, že hosté, o které stojíme, nemusí zdlouhavě dojíždět a nic dramatického plánovat. Prostě zaparkujeme na konferencích, oni za námi během volné půl hoďky zaskočí, nasdílí to nejlepší ze sebe a svého oborového koutku a pak zas naskočí zpět do víru dění.
Mimo Czech On-line Expo 2024 jsme tento koncept použili třeba už i na Reshoperu a E-commerce day v Brně a Bratislavě. A plánujeme dále! Po novém roce nás čeká další nahrávací maraton na Czech On-line Expo 2025 a spousta dalších akcí.
Posluchači jako motor projektu
Jedeme zostra a rychle, to bez nejmenších pochyb. Nic z toho by se ale nedělo bez VÁS – našich věrných posluchačů! To, že je na druhé straně někdo, kdo nás s nadšením ladí a nasává inspiraci – to nás žene kupředu. Vaše přízeň, podpora a poslechovost nám umožnily vyrůst z amatérských začátků a stát se uznávaným podcastem, který inspiruje profesionály napříč obory.
V tom jsme se utvrdili i na letošním ročníku WebTop100. Kromě blyštivého prvenství v kategorii Retenční marketing, kde jsme spolu s Kytary.cz bodovali s kreativní sezónní kampaní, jsme si odsud pyšně přivezli i úžasné druhé místo v kategorii Firemní komunikace, právě za naše podcastové počiny. A i za to vám děkujeme – tohle stříbro totiž patří i vám!
Barevné vyhlídky do digitální budoucnosti
Název Digitální kaleidoskop perfektně vystihuje prostředí digitálního marketingu – spousta barev, tvarů a vjemů, které se každou chvilkou mění. Jedno však zůstává stabilní – náš nehasnoucí drive! A tak se i v následujících měsících můžete těšit na kvanta dalšího obsahu, v němž objevíte nové perspektivy, naberete inspiraci i vědomosti a zaznamenáte všechny trendy i novinky z oboru.
Pokud jste nás ještě neslyšeli, teď je ta pravá chvíle! Veškeré naše poslechové epizody koncipujeme tak, aby se v nich dalo snadno zorientovat a každý si dokázal najít to své pravé ořechové. Tak na nic nečekejte, zascrollujte u nás na webu, na Spotify, či iTunes a užijte si inspirativní chvilky s námi v uších!
Další spoustu inspirace z digitálního světa můžete načerpat už 26. a 27. 2. 2025 na Czech On-line Expo. V rámci chystaných 23 summitů chystáme opravdovou lavinu obsahu, který nakopne růst vás i vaší firmy. Chytejte své lístky, dokud jsou!