Kompletní záznam konference Ze života Emailu 2019  nyní k dispozici >> 

10 chyb, kterým se vyhnout v e-mailových kampaních

Čemu se vyhýbat při tvorbě newsletterů

Při vytváření newsletterů a e-mailových kampaní je potřeba myslet na spoustu věcí, a i proto se často stává, že v kampaních vidíme stále stejné chyby. Některé z nich jsme vybrali, abyste zjistili, jestli se vám daří se jim vyhýbat!

1. Odesílání stejného e-mailu na celou databázi

Rozdělení vašich kontaktů na segmenty a přizpůsobení obsahu jednotlivým skupinám zvýší Open rate i Click rate vašich e-mailů. Uživatel raději čte něco, co ho zajímá než obecný e-mail, který se pošle na celou databázi a pravděpodobně osloví jen zlomek z vašich kontaktů. Proto segmentujte vaše kontakty a odesílejte jim obsah, o který mají zájem.

Segmentace_obsah

2. Špatně zvolený odesílatel

Když vám přijde e-mail od někoho, koho neznáte nebo na vás vyskočí odesílatel ‚do not reply‘, určitě nemáte chuť zprávu otevřít, natož na ni reagovat svojí aktivitou. Proto zvolení vhodného odesílatele je základ. My doporučujeme uvádět jméno konkrétní osoby, případně připojit název firmy, aby bylo jasné, odkud e-mail přichází. Je lepší číst zprávu od člověka než od hromadné e-mailové adresy!

3. Nepřizpůsobení vzhledu mobilním zařízením

Podle aktuálních dat se na mobilních zařízeních otevře přes 43 % e-mailů a tento podíl se i nadále zvyšuje. Ačkoli konverzní poměry z mobilů nemusí být tak vysoké je důležité mít na paměti to, že uživatel si e-mail může poprvé přečíst na mobilu a potom se k němu později vrátit na počítači. To udělá jen tehdy, pokud se mu e-mail na mobilu zobrazí správně a čitelně. Testujte proto svoje kampaně před ostrým odesláním nejen v různých schránkách, ale i na různých zařízeních.

Obsah_na_mobilu

4. Chybějící přidaná hodnota e-mailu

Není nutné v každém e-mailu promovat zlevněné produkty nebo přikládat slevový kód, ale je dobré, když má e-mail svou hodnotu a uživatelé ho rádi čtou. Můžete vsadit na obsah, který uživatele pobaví, vzdělávání, kdy přidanou hodnotou jsou pro uživatele zajímavé informace anebo personalizace e-mailu podle toho, co uživatele na vašem webu zajímá.

5. Chybějící CTA

S každým posílaným e-mailem byste měli vědět, jaký je jeho cíl. Ať už se jedná o zvýšení prodeje konkrétních produktů, zvýšení návštěvnosti webu nebo zajištění vyšší čtenosti vydaných článků, uživatel by měl být vyzván k určité aktivitě. Pokud e-mail CTA obsahovat nebude, tak ani čtenář nebude aktivní a poslaný e-mail nesplní svůj účel. Proto je vždy dobré si určit cíl konkrétních kampaní a přizpůsobit CTA, případně ho povýšit na Call to Value, kdy zákazníkovi ukazujete přínos a přidanou hodnotu jeho akce.

6. Příliš mnoho výzev k akci

Na druhé straně byste neměli v e-mailu uživatele zahltit příliš mnoha tlačítky, výzvami a odkazy. Kam kliknout dřív, když každý odstavec chce po uživateli něco jiného? Základem úspěchu je udržet celý koncept jasný a jednoduchý, aby uživatel věděl, jaký je účel sdělení a dovedl ho tam, kam potřebuje.

Call to Action

7. Nezajímavý předmět

Ačkoli je pole předmětu často přeceňováno, nesmí se odbýt. Psát nic neříkající předmět, který se tváří jen jako prodejní nabídka bez odlišení od ostatních e-mailů nebude fungovat. Předmět je jako titulek článku, první kontakt uživatele s vaší zprávou, a proto je dobré, aby byl naléhavý, originální, na první pohled čtenáře zaujal a ukázal, proč by měl člověk prokliknout a číst dál.

8. Nevyužívání pole Preheader

Nepoužíváním preheaderu, textu, který se zobrazí ve schránce vedle resp. pod předmětem, přicházíte o možnost rozšířit to, co říkáte v předmětu. Někdy se setkáváme i s preheadery typu „Pokud se vám e-mail nezobrazuje správně …“ apod. Pokud sami preheader nenastavíte, e-mailové schránky si sami natáhnou část textu z vašeho newsletteru, aby měly co zobrazit. Preheader je dalším z polí, nad kterým je dobré přemýšlet a vyplnit ho tak, aby byl pro uživatele zajímavý a užitečný v představě o tom, co se v přijatém e-mailu nachází dál.

9. Posílání na neaktuální databázi

Čistěním a udržováním databáze bez kontaktů, které o vás nemají zájem, nečtou a neproklikávají vaše e-maily šetříte vaše výdaje a čas. Vyřazením uživatelů, kteří v posledních měsících nebo i letech neprojevili zájem o vaše produkty nebo služby, zlepšíte celkový engagement a marketingový obsah budete posílat těm, kteří vaše e-maily číst chtějí a baví je.

Nedoruceno

10. Nahodilé odesílání e-mailů

Nemít strategii toho, jak často, kdy a co odesíláte, může vést k tomu, že posíláte e-maily příliš často nebo naopak málo, nevíte, jaký obsah jste odesílali a také jaký posílat budete. Nastavením určité konzistence v rozesílce (např. odesílání v úterý) můžete své odběratele naučit, kdy mají e-maily od vás očekávat, a tím udržet jejich zájem a pozornost.

Natálie Brožová

Pracovala jako konzultant výkonnostní reklamy v Seznam.cz, potom vedla marketing pro KAISER+KRAFT a teď je marketingovou hlavičkou ve SmartEmailingu. Mimo online a marketing je trenérkou atletické přípravky na Smíchově a sama má ráda běh, gymnastiku nebo longboardy.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 632 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů