Důvody k budování databáze pomocí Facebooku jsou jasné – je to levný, rychlý a autentický nástroj. Na této sociální síti jsou v České republice aktivní dvě třetiny internetové populace a tráví zde průměrně 2,5 hodiny denně.
Pokud to se svou propagací na internetu myslíte vážně, na Facebooku byste měli být vidět.
Způsoby propagace na Facebooku
Fanouškovské stránky
Díky fanouškovským facebookovým stránkám si nejlépe uděláte obrázek o tom, co se na vás lidem líbí a co ne. Můžete tady sledovat jejich reakce, odpovídat jim na dotazy a budovat s nimi vztah. Pokud se vám povede správně zacílit a vytvořit oblíbený facebookový profil, který bude hltat velké množství fandů, máte z půlky vyhráno.
Facebooková reklamní síť
Placená propagace je skvělou příležitostí, jak oslovit zákazníka už v době, kdy o vás nebo vašem produktu ještě vůbec neví.
Facebooková reklamní síť je skvělá z hlediska zacílení na zákazníka – můžete oslovit uživatele s konkrétními zájmy nebo rovnou fanoušky vaší konkurence. Oproti ostatním médiím také reklamu na Facebooku snáze a rychleji vytvoříte. Zbude vám tak více času na vymýšlení takové propagace, která bude pro vaše účely opravdu efektivní.
5 tipů pro sběr e-mailových kontaktů
Dejte si přihlašovací formulář na profil
Snadné umístění přihlašovacího formuláře do newsletteru na váš profil sice nestrhne tolik pozornosti, můžete ho ale zatraktivnit logem nebo stručným důvodem k odběru newsletteru.
Rozjeďte soutěž
Soutěží na Facebooku rozšíříte fanouškovskou základnu a nasbíráte kontakty. Zapojte vaše čtenáře aktivně do svého světa. Nechte je fotit, tvořit nebo sdílet. A nezapomeňte si vzít jejich e-mail.
Nabídněte exkluzivní obsah
Ať už dáte ke stažení e-book nebo odkážete na stránku s nejlepšími tipy a triky, za kvalitní obsah vám lidé rádi svůj kontakt dají.
Sdílejte newslettery
Nebojte se čtenářům ukázat, co přihlášením do vašeho newsletteru získají. Pokud se jim zalíbí, jistě zatouží nacházet jej pravidelně ve své schránce.
Využijte sílu úvodní fotky
Formou textu i obrázku namotivujte návštěvníka k přihlášení odběru už v úvodní fotce profilu. Kliknout na přihlašovací button pro něj nemůže být jednodušší.
Chcete využít všech výhod Facebooku k budování databáze?
Na webináři Email Marketing Online Summit 2017 téma mnohem podrobněji probral David Lörincz. Vy si jeho příspěvek můžete pustit alespoň ze záznamu.
David je expertem na Facebook reklamu, které se věnuje od jejího vzniku v roce 2011. Jako jediný v ČR vlastní obě certifikace, které vydává Facebook. Z klientů jmenujme například AirBank, McDonald’s, Tieto, Lekarna.cz nebo BusinessAnimals.cz. V roce 2016 navázal spolupráci s portálem Modrá krev, kde předává zkušenosti dále.