Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

8 nejčastějších důvodů odhlášení z newsletteru a označení za spam

Odhlášení a spam stížnosti

Bojujete s vysokou mírou odhlášení svého newsletteru? Nebo ho lidé označují jako spam? V článku se podíváme na nejčastější příčiny těchto problémů i na jejich řešení. Abyste mohli mít už brzy lepší výsledky svých e-mailových kampaní. 

1. Nikdy se nepřihlásili nebo si to nepamatují

Častým důvodem odhlášení z odběru newsletteru nebo jeho nahlášení jako spamu je, že se příjemci nikdy vědomě nepřihlásili do vaší databáze kontaktů. 24,8 % žen a 26,8 % mužů je automaticky přihlášeno k odběru newsletterů, i když se nikdy neregistrovali.180 % lidí takové e-maily maže okamžitě.2

Tento problém může nastat, když firmy automaticky přihlásí uživatele k odběru během vytváření zákaznického účtu. Nebo když se uživatelé nechtěně přihlásí k odběru newsletteru, aniž by si to uvědomili.

Řešení

Abyste tomuto problému předešli, je důležité, aby bylo přihlašování k odběru vašeho newsletteru naprosto zřejmé. Dejte uživatelům vědět, kdy se přihlašují k odběru vašeho e-mailingu – pomůže vám k tomu double opt-in a zaslání potvrzovacího e-mailu. 

Mimochodem, víte, jak na správné budování e-mailové databáze? 👇

2. Posíláte e-maily příliš často / málo

Dalším důvodem častého odhlášení z newsletterů je, že lidem chodí příliš mnoho nebo příliš málo e-mailů. Podle průzkumu 53 % spotřebitelů uvedlo, že dostává příliš mnoho e-mailů od maloobchodníků, zatímco jen 44 % uvedlo, že dostávají ideální množství.3

Špatná frekvence rozesílání, kdy je na jednu stranu posíláno zbytečně moc zpráv a na druhou jich chodí tak málo, že na vás příjemce zapomene, je podle našich statistik nejčastějším důvodem odhlášení. Ze zahraničních průzkumů je tento důvod udávaný v 67 % případů, podle našich interních dat je číslo ještě vyšší a blíží se k 80 %.”

Kateřina Fišerová, CEO SmartEmailingu

Pro udržení zdravé základny odběratelů je tedy důležité najít rovnováhu. Jak?

Řešení

Začněte analýzou dat z vašich e-mailových kampaní (míra otevření, míra prokliků atd.). Tím odhadnete ideální frekvenci i délku obsahu rozesílek pro vaše publikum. Využijte k tomu A/B testování

K vyladění správné frekvence rozesílek vám pomůže A/B testování.

Je také dobré segmentovat publikum na základě jeho preferencí. Segmentace vám umožní přizpůsobit e-mailové kampaně různým skupinám odběratelů. Posíláním ideálního množství obsahu se správnou frekvencí můžete snížit míru odhlášení a udržet si zdravý a angažovaný seznam odběratelů.

3. Nemohou e-mail správně zobrazit

81 % lidí otevírá své e-maily na mobilu.4 Ale jen 20 % e-mailových kampaní je optimalizováno pro mobilní zařízení.5 Pro adresáta je frustrující, když si váš e-mail nemůže správně zobrazit. Proto si pohlídejte, aby se vaše e-maily zobrazovaly dobře na všech zařízeních.

Newsletter mějte vyladěný také pro mobily a tablety.

Řešení

Používejte responzivní design e-mailů, který automaticky upravuje rozvržení i formát e-mailu podle velikosti obrazovky příjemce. Před odesláním e-mailu odběratelům otestujte e-maily na různých zařízeních (počítač, tablet, mobil) i v e-mailových schránkách (např. Seznam, Volný, Gmail,…). Díky tomu snížíte pravděpodobnost odhlášení.

👉 Přečtěte si také, čeho všeho byste se měli vyvarovat při tvorbě e-mailů.

4. Váš e-mail je nepřehledný / zastaralý

Nepřehledný nebo neprofesionálně vypadající e-mail může odběratele odradit tak, že se odhlásí z odběru. Nebo ho označí jako spam.

Řešení

Pro vizuálně atraktivní a profi vypadající e-maily dodržujte základní rady:

  • dobře čitelné písmo
  • přehledný obsah těla e-mailu (nadpisy, odrážky,…), 
  • jednotný vizuální styl značky, 
  • kvalitní obrázky,
  • výrazná Call to action tlačítka.
Šablony ve SmartEmailingu
Ukázka e-mailových šablon ve SmartEmailingu. Jsou přehledné a moderní. A kdykoliv si můžete vytvořit vlastní.

5. Obsah newsletteru není zajímavý

Jedním z hlavních důvodů odhlášení je, že obsah neodpovídá zájmům nebo potřebám odběratelů. 56 % lidí se odhlašuje, když už pro ně obsah není přínosný.6

K tomu může dojít, když váš obsah neodpovídá očekáváním vašich odběratelů nebo když se jejich preference v průběhu času mění.

Řešení

Pravidelně zjišťujte zpětnou vazbu prostřednictvím průzkumů, interakcí na sociálních sítích nebo přímé komunikace. Využijte získané informace pro tvoření poutavého a hodnotného obsahu podle zájmů vašeho publika. 

Dělejte si průzkum, abyste získali přehled o jejich zájmech a preferencích. Tyto informace pak využijte k vytvoření obsahu na míru pro segmentované skupiny (podle preferencí, chování, demografických údajů,…). 

6. Příliš tlačíte na prodej

Dalším důvodem k odhlášení je, když je každý e-mail jen o prodeji produktů nebo služeb. Podle průzkumu se 69 % uživatelů odhlásí z odběru, protože dostávají příliš mnoho propagačních e-mailů.7

Neustálý příval prodejních nabídek může vést k tomu, že odběratelé mají pocit, že jejich potřeby a zájmy neberete v úvahu.

Jestli v e-mail marketingové strategii příliš tlačíte na prodej a metriky vám klesají, uberte prodejní obsah a přidejte hodnotný.

Řešení

Zaměřte se na tvoření vyváženého obsahu. Snažte se o poměr 80/20, kdy 80 % vašich e-mailů nabízí hodnotný, informativní nebo zábavný obsah a pouze 20 % obsahuje nabídky k nákupu. Díky tomu budete odběratelům posílat hodnotu a budovat si důvěru. 

7. Váš obsah je nudný a neoriginální

Tvoříte poutavý a originální obsah, který se neopakuje? Výzkum ukazuje, že marketéři, kteří přizpůsobují obsah zájmům svého publika ve všech fázích nákupní cesty, mají v průměru o 73 % vyšší míru konverze8 než marketéři, kteří to nedělají. Pokud váš obsah nezaujme pozornost odběratelů, mohou mít pocit, že vám nestojí za to jim věnovat více času. A odhlásí se.

56 % lidí se odhlašuje, když už pro ně newsletter není přínosný.

Řešení

Zaměřte se na vytváření originálního a bohatého obsahu, který uspokojí zájmy vaší cílové skupiny (informuje / baví / řeší jejich problémy / pomáhá s výběrem /…).

Zjistěte, která témata mají u vašeho publika největší ohlas, a promítněte je do vaší e-mailové strategie. Také otestujte různé formáty (audio, video, infografika,…). 

8. Vaše e-maily vypadají jako spam

Vzhled a obsah vašich e-mailů mohou způsobit, že je odběratelé nahlásí jako spam, nebo se odhlásí z odběru. To, že je váš newsletter označen jako spam, může mít vážný dopad na doručitelnost vašich e-mailů i reputaci odesílatele. A to určitě nechcete. 😉

E-maily vypadají jako spam, když:

  • obsahují příliš mnoho obrázků
  • vyskytuje se v nich příliš mnoho velkých písmen nebo vykřičníků (v těle e-mailu i v předmětu),
  • mají zavádějící předměty e-mailu (např. obsahují spamová slova nebo slibují nemožné),
  • neobsahují jasné odhlášení z newsletteru na 1 kliknutí.
Ukázka antispamové kontroly ve SmartEmailingu
Před odesláním newsletteru vždy proveďte antispamovou kontrolu. Pokud vyjde vaše antispamová kontrola do 5 bodů, není se čeho bát. 7 bodů a více je ve SmartEmailingu špatně.

Řešení

  1. Dbejte na to, aby jméno odesílatelee-mailová adresa byly pro příjemce rozpoznatelné a důvěryhodné
  2. Nepoužívejte senzacechtivé nebo zavádějící fráze v předmětech e-mailů.
  3. Používejte přehledný a profesionální design s omezeným počtem obrázků a jasným stručným textem. 
  4. Vyhněte se nadměrnému používání velkých písmen a vykřičníků. 
  5. Pravidelně čistěte svůj seznam kontaktů – odstraňujte neangažované příjemce.
  6. A v každém e-mailu mějte odkaz na odhlášení z newsletteru na 1 kliknutí, protože je to zákonná povinnost.  

Dodržováním těchto rad můžete snížit počet spamových hlášení a udržet si dobrou pověst odesílatele, čímž zajistíte, že se vaše e-maily dostanou do schránek vašich odběratelů.

Míra odhlášení – jaká je v pořádku?

Obecně uváděná norma pro míru odhlášení je 0,5 %. Pokud do ní patříte, můžete si gratulovat. Ve SmartEmailingu považujeme za problém míru odhlášení do 1 %. V praxi to ale bývá ještě víc – do 2 %. Pokud se pohybujete kolem 2 %, snažte se je snižovat především v případech, kdy se s každým vaším odeslaným newsletterem opakují. 

Odhalte důvody odhlášení z newsletteru

Každého odhlášeného člověka se ale můžete zeptat, proč se odhlašuje. Když totiž budete vědět, proč se lidé z vašeho newsletteru odhlašují, může vám to pomoci s laděním e-mailové strategie. Dejte jim při odhlášení na výběr v krátké anketě. Odpovědi si můžete nastavit libovolně. Například:

  • Nepřihlásil jsem se k odběru newsletteru. 
  • Nemám na čtení newsletteru čas
  • Už pro mě toto téma není aktuální.
  • Očekával jsem jiný obsah newsletteru.
  • Jiný důvod.
Příklad, jak může vypadat odhlašovací formulář.

Na závěr

Chcete mít své e-maily v pořádku? Čtěte náš blogpřípadové studie, poslouchejte podcast a sledujte sociální sítě. A kdybyste potřebovali s e-mailingem pomoct, kontaktujte nás. Jsme tu pro vás. 

Zdroje

Kateřina Kang

Píšu pro vás o tom, jak komunikovat se zákazníky tak, aby vaše vztahy i aktivity vzkvétaly. Ať jste firma, neziskovka nebo jednotlivec.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 146MB (28.52% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.