Email marketing krok za krokem

Řada zákazníků při přemýšlení nad email kampaněmi uvažuje, jak na to? Čím začít? Jak postupovat? Jak si vytvořit strategii? Kampaň, která opravdu funguje? Řada z nich se kouká po svém okolí, kde buď odpověď nenachází nebo je zavádějící (typickým příkladem je kopírování emailingů podobných kampaním alza.cz. Jak tedy na to? Ukážeme si v několika krocích.

První krok – budování databáze.

Jak databázi rozhodně netvořit a zároveň jak ji budovat, jsme zmínili už článku zde. Rozhodně se vyvarujte nakupování kontaktů. Databázi si můžete vytvořit svépomocí. Sice to trvá déle, je ale pak mnohem kvalitnější a hlavně… je opravdu vaše. Lidé, které tímto způsobem nasbíráte, poptávají vaše know-how, služby, výrobky nebo je jim sympatická vaše osoba.

Pro sběr kontaktů rozhodně potřebujete webový formulář. Kam jej správně umístit, případně kde všude se dozvíte zde.

Druhý krok – strategie, komunikační mapa

Pokud máte databázi, není nic snazšího, než si naplánovat, co vlastně budete posílat. Ano, tento krok je velice často opomíjen. K tomu je potřeba správně sledovat cestu zákazníka. Komunikační mapou si můžete jednotlivé kroky nejen vizualizovat, ale i naplánovat řadu z nich prostřednictvím SmartKampaní (autoresponderů).

Třetí krok – výběr a tvorba kampaně

Při tvorbě kampaně je dobré si vybrat jeho správnou formu. Struktura a obsah má taky svůj smysl. Nezapomeňte, že předmět je to, co otevírá dveře do vaší kampaně. Je dobré si pamatovat, že cílem kampaně je buď vzdělávat, nebo informovat. V každém případě by měla každá směřovat k vám na stránky a tím zvedat traffic. Pokud chcete, aby čtenář provedl na stránkách nějakou akci, měly by pro to být stránky připraveny. Například takto v případě prodeje. Dobré je vyvarovat se nejčastějších chyb. V žádném případě nespamujte. Další tipy pro tvorbu kampaně najdete zde.

Čtvrtý krok – odesílání

Připadá vám tento krok zbytečný? Že jenom vezmu kampaň, vyberu seznamy a dám odeslat? Vybrali jste správě za koho? Budete své kampaně posílat za sebe? Za firmu nebo vyberete firemního maskota?

Důležité je i správně zacílit. Vybrat ze své databáze kontaktů ten správný vzorek. Opravdu musí vaše kampaně na školení manažerských dovedností číst i uklízečka a trafikant? Vedete si ve vlastních polích informace, které vaše zákazníky rozdělují například podle krajů, věku či pohlaví? Že nevíte, jak jsou staří? Zeptejte se jich na to :).

Podle těchto polí pak můžeme segmentovat – filtrovat. Kampaň odeslána na úzkou část kontaktů (například vedoucí pracovníky – muže, v případě že se jedná o raut se striptýzem) bude mít určitě větší úspěch.

Krok pátý – vyhodnocení, statistiky

Mysleli jste si, že to odesláním končí? Mohlo by, ale jak potom zjistíte, jaký má vaše kampaň úspěch, kolik lidí ji čte? Jestli reagují na správnou akci (odkaz) v kampani? Jedině při sledování statistik můžete své počínání vyhodnotit a do budoucna zdokonalit. Ano, na kampaních je třeba pořád pracovat. Přinášet nový obsah, využívat různých forem.

Vyhodnocení můžeme provést pomocí statistik přímo v aplikaci. Dobré je to propojit i s GoogleAnalytics případně jinými nástroji. Pomůže to udělat si větší obrázek nejen o tom, jak funguje kampaň, ale v návaznosti na ni samotné webové stránky.

Už jste připraveni na svou první kampaň? Tak směle do toho!

 

Kateřina Fišerová

Katka je generální ředitelkou SmartEmailingu. Společnost vede v duchu svobodné a slušné firmy, přijímající zodpovědnost za společnost a prostředí, ve kterém žijeme. Je také místopředsedkyní The Human Potential Academy z.s., zakládající členkou spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelkou módní značky Ilka fashion. Vším, co dělá, se snaží spojovat a podporovat českou a slovenskou společnost.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 21 140 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře