Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

E-mail marketing krok za krokem

Řada zákazníků při přemýšlení nad e-mail kampaněmi uvažuje, jak na to? Čím začít? Jak postupovat? Jak si vytvořit strategii? Kampaň, která opravdu funguje? Řada z nich se kouká po svém okolí, kde buď odpověď nenachází nebo je zavádějící (typickým příkladem je kopírování e-mailingů podobných kampaním alza.cz. Jak tedy na to? Ukážeme si v několika krocích.

První krok – budování databáze.

Jak databázi rozhodně netvořit a zároveň jak ji budovat, jsme zmínili už článku zde. Rozhodně se vyvarujte nakupování kontaktů. Databázi si můžete vytvořit svépomocí. Sice to trvá déle, je ale pak mnohem kvalitnější a hlavně… je opravdu vaše. Lidé, které tímto způsobem nasbíráte, poptávají vaše know-how, služby, výrobky nebo je jim sympatická vaše osoba.

Pro sběr kontaktů rozhodně potřebujete webový formulář. Kam jej správně umístit, případně kde všude se dozvíte zde.

Druhý krok – strategie, komunikační mapa

Pokud máte databázi, není nic snazšího, než si naplánovat, co vlastně budete posílat. Ano, tento krok je velice často opomíjen. K tomu je potřeba správně sledovat cestu zákazníka. Komunikační mapou si můžete jednotlivé kroky nejen vizualizovat, ale i naplánovat řadu z nich prostřednictvím SmartKampaní (autoresponderů).

Třetí krok – výběr a tvorba kampaně

Při tvorbě kampaně je dobré si vybrat jeho správnou formu. Struktura a obsah má taky svůj smysl. Nezapomeňte, že předmět je to, co otevírá dveře do vaší kampaně. Je dobré si pamatovat, že cílem kampaně je buď vzdělávat, nebo informovat. V každém případě by měla každá směřovat k vám na stránky a tím zvedat traffic. Pokud chcete, aby čtenář provedl na stránkách nějakou akci, měly by pro to být stránky připraveny. Například takto v případě prodeje. Dobré je vyvarovat se nejčastějších chyb. V žádném případě nespamujte. Další tipy pro tvorbu kampaně najdete zde.

Čtvrtý krok – odesílání

Připadá vám tento krok zbytečný? Že jenom vezmu kampaň, vyberu seznamy a dám odeslat? Vybrali jste správě za koho? Budete své kampaně posílat za sebe? Za firmu nebo vyberete firemního maskota?

Důležité je i správně zacílit. Vybrat ze své databáze kontaktů ten správný vzorek. Opravdu musí vaše kampaně na školení manažerských dovedností číst i uklízečka a trafikant? Vedete si ve vlastních polích informace, které vaše zákazníky rozdělují například podle krajů, věku či pohlaví? Že nevíte, jak jsou staří? Zeptejte se jich na to :).

Podle těchto polí pak můžeme segmentovat – filtrovat. Kampaň odeslána na úzkou část kontaktů (například vedoucí pracovníky – muže, v případě že se jedná o raut se striptýzem) bude mít určitě větší úspěch.

Krok pátý – vyhodnocení, statistiky

Mysleli jste si, že to odesláním končí? Mohlo by, ale jak potom zjistíte, jaký má vaše kampaň úspěch, kolik lidí ji čte? Jestli reagují na správnou akci (odkaz) v kampani? Jedině při sledování statistik můžete své počínání vyhodnotit a do budoucna zdokonalit. Ano, na kampaních je třeba pořád pracovat. Přinášet nový obsah, využívat různých forem.

Vyhodnocení můžeme provést pomocí statistik přímo v aplikaci. Dobré je to propojit i s GoogleAnalytics případně jinými nástroji. Pomůže to udělat si větší obrázek nejen o tom, jak funguje kampaň, ale v návaznosti na ni samotné webové stránky.

Už jste připraveni na svou první kampaň? Tak směle do toho!

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 8MB (3.13% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.